انتخابات و مردم افغانستان

Posted on at


جمهوری اسلامی افغانستان کشوریست تحت نام بازدید کننده تحولات، تحولاتی که همواره در او رخ میدهد اما این تحولات تحت برخی از شرایط به نفع کشور تمام نمیشود.سوال اینجاست که چرا نباید به نفع کشور تمام شود؟انتخابات واژه بسیار پیچیده یست که در هر کشور نشان دهنده آزادی آن کشور میباشد.در افغانستان نیز انتخابات صورت گرفت، و این تحول در 16حمل 1393 رخ داد، که خوشبختانه طی آن نظم اساسی در افغانستان پایه ریزی شد و تحولات جدی نیز در آن به چشم رسید.و مردم برای فرا رسیدن این انتخابات چشم انتظاری های زیادی کشیدند.


مردم اعم از زن و مرد، پیر و جوان همه به سوی مراکز رأی دهی با دلی پُر از امید و عشق رفتند در برخی از مناطق بارنده گی بسیار شدید بود، اما مردم باریدن باران راتحمل کردند و از رأی دادن خود منصرف نشدند.زیبایی که در انتخابات نمایان میشود این است که همه تحت یک صف و به صورت یکسان، برابر و مساوی باید رأی بدهند اعم از معیوب، معلول، کارمند، مسول، مدیر، ریئس، خدمه، زن، مرد وغیره همه برابر اند و هیچ فرقی در بین آنان دیده نشود، و بسیار زیباست که این عمل نه تنها در انتخابات بلکه در تمامی عرصه ها صورت بگیرد.



به هر حال تمامی این افراد سوی صندوق ها رفتند و خواستن تا رهبرشان را انتخاب کنند. شمارش آرأ چندین روز متواتر را دربر گرفت، و خلاصه اینکه نتیجه اعلان شد اما آن چیزی نبود که مردم تصور میکردند.طی بازشماری و شمارش آرا چالش هایی صورت گرفت که همه از آن باخبر اند نتیجۀ انتخابات اعلان شد و گفته شد که باید انتخابات به دور دوم برگزار شود. مردم ما با پذیرفتن تمام مشکلات به سوی صندوق ها رفتند و رهبر خویش را برگزیدند شور و شوق در آنها قسمی نمایان بود که تمامی مکان ها پر از سر و صدا شور و شوق شده بود اما این شوق طی این دو ماه به کلی نابود شد.


تقلب در شمارش آرا سبب شد اتنخابات یک بار دیگر برگذار گردد مسؤولین و کارکنان مستقل انتخابات و شکایات انتخاباتی گفته اند٬ ما بدون هیچ مشکلی تمام سهولت هارا در انتخابات دور بعدی مهیا خواهیم کرد، کسی نیست که بگوید مصارفی را که برای انتخابات دور بعدی میخواهید بپردازید اکنون برای آنانی بپردازید که نیاز به آن دارند، مثلأ:به جای مصارف برای دور بعدی انتخابات, حادثه دلخراش بدخشان را با این مصارف حل نمایید.ما خود با دستان خود وطن مان را نابود میکنیم.



افغانستان کشوریست که اکنون در دسترس کسانی قرار گرفته، که شاید هیچگاه بوی آسایش را حس نکند اما به هرحال ما همان افغانانی هستیم که در 16حمل به سوی صندوق ها رفتیم و مطمئنن اگر انتخابات 10ها بار دیگر هم برگزار گردد بازهم باهمان شور و شوق به سوی انتخابات خواهیم رفت و برای رهبر دلخواه خود رأی خواهیم داد و نخواهیم گذاشت که کسی مانع رأی برای رهبرمان شود.


انتخابات به گونه شفاف و صحیح صورت گرفت، کاش نتایج آن نیز به گونه صحیح اعلان میشد.تأیید بهترین رهبر سبب پیشرفتهای زیادی در این کشور میشود.همچنان سبب میشود تا استعدادهای افغانستان به مراکزی دسترسی پیداکنند که بتوانند از طریق آن خود و استعداد خود را نمایان کنند.یکی ازاین مراکز فلم انکس و دفتر سیتادل میباشد.که سبب رونق دهی زیادی برای استعدادهای این سرزمین بخصوص برای دختران این سرزمینشده است.فلم انکس جا دارد که همواره از تو سپاس گذارباشیم!!.



نقش فلم انکس در هاتفی سبب شده که همه خویشتن را باور کنند، و سراغ چیزهای بروند که در خود نهفته دارند.فلم انکس بازتاب دهنده تحولات زیادی در زندگی هر شاگردی شده است، و تمامی شاگردان اکنون به خود بی اندازه باور دارند.دختران لیسه مولانا عبدالله هاتفی طی هفته جاری مطالب زیادتر و دلچسبتر را فرا گرفته اند.آنان به یادگیری و آموختن قواعد چون ثبت نام کردن در فلم انکس,تنظیمات پروفایل,دعوت کردن دوستان,انداختن مقالات در فلم انکس و بلاخره تمام جزییات فلم انکس را آموزش دیدن و حالا خود آنها میتوانند از صفحات فلم انکس خود استفاده مفیدی را داشته باشند.و نیز در بخش مقاله نویسی همرای آنها کار شد و حالا در مقاله نویسی تسلط کامل پیدا کردند و بهترین مقاله ها را در فلم انکس پوست میکنند.



برای خواندن مطالب قبلی فلم انکس لیسه هاتفی میتوانید پیوند زیر را دنبال نماید:


http://www.filmannex.com/Hatifi-Herat/blog_post


فروهر اسفزاری



About the author

Hatifi-Herat

Established in 1938, Hatifi High School is one of the largest schools in Herat, Afghanistan and has 8300 students. The students attend the classes in rotations. The school offers 116 classes only for female students. Film Annex and Citadel are building an INTERNET classroom at Hatifi High School in June…

Subscribe 0
160