مصاحبه با بانو خاطره یوسفی ستاره جدید رسانه ها

Posted on at


بانو خاطره یوسفی ستاره رسانه ای افغانستان نیروی برای تغیر در آسیایی مرکزی و جنوبی است و به او میتوان بانوی رنسانس نو با استعدادها و علاقه های زیاد نام نهاد. بانو خاطره یک خبرنگار شناخته شده, چهره رسانه ای, نویسنده, شخصیت فرهنگی و فعال اجتماعی در افغانستان و آلمان است. او در جریان دوره کاری اش جایزه های حرفه ای زیادی را گرفته است.


 


بانو خاطره میزبان برنامه مشهور کی میخواهد ملیونر شود است. این برنامه پنجاه و دومین نمایش با امتیاز از تلویزیون های جهانی است. او همچنین برنامه نگاه سبز را که مانند برنامه “ The Operah Winfrey Show” در ایالات متحده امریکات است, تولید و میزبانی کرده است. برعلاوه بانو خاطره در دو شبکه تلویزیونی آلمان کار کرده و سفیر صلح و فعال حقوق زنان در چندین سازمان جهانیست.



خاطره چندین جشنواره, جشن تلویزیونی را میزبان و گرداننده بوده است. او همچنین نقش عضو هیت داوری جشنواره جهانی فلم هند که یکی از مهمترین جشنواره ها در آسیا است را عهده دار بوده است. او با نماینده سابق اروپاه وزیرخارجه فعلی ایتالیا ایمابونینو”Emma Bonino” در برنامه های متفاوت مانند برنامه جامعه برای اشخاص در معرض تهدیدGesellschaft für bedrohte Völker (Society for Threatened Peoples)”, دوستان افغانستان Freundeskreis Afghanistan (Friends of Afghanistan)”و یونیسف”UNICEF” کار کرده است.


بانو خاطره یوسفی زاده کابل است. نخستین تجربه رسانه او در سن پنج سالگی بود زمانیکه او برای نخستین بار در یک برنامه برای کودکان شرکت کرد. جنگ های داخلی خانواده او را مجبور به ترک افغانستان کرد وبه مهاجرت به هندوستان در سال 1989واداشت. او در آنجازبان اردو را آمومت و علاقهمند فرهنگ, موسیقی و ادبیات هند شد. 



بعدا او علاقهمند شرقشناسی و فن درامه نویسی شد و در دانشگاه لودوگ ماکسیمیلیان آلمان به مطالعه پرداخت و از بین نامزدهای زیادی در یک اکادمی تلویزیونی آلمان پذیرفته شد و به مطالعه خبرنگاری تلویزیونی, مطالعات رسانه ای و فن آوری تولید پرداخت و سپس وارد جهان رسانه شد.


 


بانو خاطره از دوستداران هنر است و چندین جشنواره فرهنگی و ادبی جهانی را سازماندهی کرده است. او استعداد زبانی خوبی دارد و به شش زبان مسلط است و در رسانه ها و دیگر مراسم از آنها استفاده میکند. او به زبانهای پارسی, فرانسوی, آلمانی و انگلیسی وارد است و عشق ویژه ای به مولانا جلالدین محمد بلخی دارد. در جریان سالهای مدرسه او علاقهمند گوته”Goethe”,بریچت”Brecht”, هامنگوی”Hamingway”, رلک”Rilke” و رومی بود.



About the author

160