روز شهید

Posted on at



افغانستان از جمله کشور های است که در طول سال های جنگ و درگیری های داخلی و خارجی شهدای زیادی داده است. این سر زمین شهید پرور همه ساله یک روز را به یاد بود شهدا گرامی، تجلیل کرده و این روز را به نام روز شهید یاد میکنند. درین روز تمام ارگان های خصوصی و دولتی رخصت بوده و در سرتا سر کشور محافلی با حضور اشخاص مهم و معتبر بگذار میشود. مردم شهید دوست افغانستان با گرامی داشت از این روز تمام سعی و تلاش خود را میکنند تا در محافل برگذار شده از سوی ارگان عزیز ما که بخاطر حفظ وطن و ناموس مردم این وطن جان های شیرین خود را از دست دادند شاد گردد.



مردم غیور افغانستان با غیرت و غروری که دارند از خون خود تیر شده، جان های شیرین خود را به خطر انداخته، میلیون ها نفر را شهید داده و تا حد توان و قدرت که داشتند، نگذاشتند متجاوزین به وطن و ناموس آنها ستم کنند. افغانستان کشوریست که بیشترین شهید را در راه جهاد در مقابل متجاوزین داده است به همین خاطر بنام کشور شهید پرور یاد میشود چون شهدای زیادی را در آغوش خود میپروراند. امروز سه شنبه 18 سنبله روز شهید و برابر است با سیزدهمین سال روز شهادت قهرمان ملی احمد شاه مسعود. امروز در تمام ولایات افغانستان محافلی برگذار شده که از شهدا گرامی یاد بود مینمایند.



در کابل که مرکز افغانستان است امروز در خیمهء لوی جرگه محفلی با حضور جناب ریس جمهور حامد کرزی، دو کاندید ریاست جمهوری جناب آقای عبدالله عبدالله و جناب آقای اشرف غنی احمدزی، جناب عبدالرب رسول سیاف، جناب یونس قانونی، جناب حضرت مجددی و غیره اشخاص سیاسی برگذار شد. درین محفل هر کدام ازین اشخاص سیاسی صحبت های پند آمیزی را برای ملت افغانستان داشتند و از مردم ستم دیده افغانستان خواستند که با هم متفق و متحد شوند و در کشور خود صلح و ثبات را برقرار کنند و نگذارند دیگر مردم بی گناه ما شهید شوند و خون جوانان ما بریزد. با بر گذاری ازین روز همهء مردم افغانستان ثابت میسازند که آنها به شهدای عزیز احترام خاص دارند و همیشه نام آنها را جاویدان میگذارند.



برای خواندن مطالب قبلی بیت لندرز لیسه امیر علی شیر نوایی میتوانید پیوند زیر را دنبال نماید:


http://www.bitlanders.com/AmirAliSherNawaie/blog_post



About the author

AmirAliSherNawaie

Amir Ali Sher Nawaie was established in 1368. At first, it was both a male and female school but in different shifts until 1390. In 1390, it became a female school and students are now studying in three shifts. It has 29 classes, more than 4,000 students and 155 teachers.…

Subscribe 0
160