همه به زبان انگلیسی حرف میزدند

Posted on at


در این روز ها زبان انگلیسی به یکی از مضامین پر طرفدار در بین شاگردان تبدیل گردیده است در حقیقت مضمون انگلیسی برای شخص خودم هم همیشه جالب و دلچسپ بوده است برعلاوۀ اینکه اکثراٌ در افغانستان این زبان را برای کسب درآمد و یا به امید رفتن به یکی از کشور های خارجی فرا میگیرند،اما اشخاصی از جمله خودم هم وجود دارند که از روی علاقه آنرا می آموزند.

در هفتۀ گذشته در لیسۀ نسوان امیر علی شیر نوائی مسابقۀ به راه افتاد. این مسابقه به ابتکار یکی اساتید مؤفق مضمون انگلیسی در بین صنوف نهم برگزار گردید که من نیز در آن حضور داشتم. مسابقه طوری بود که از صنوف مختلف شاگردانی که داوطلب بودند در این مسابقه اشتراک داشتند و از هر صنف یکی از شاگردان در دوره های مختلف با شاگردان دیگر چلنج میداد.

 شاگردان به ترتیب از ورق های از قبل آماده شده یکی برداشته و به سوالی که در آن ذکر شده بود باید پاسخ میدادند و در صورتی که پاسخ مناسب را ارائه می کردند حاضرین میتوانستند که در مورد سوالاتی را مطرح کنند. جذابیت این مسابقه در این بود که همه به زبان انگلیسی حرف میزدند و پاسخ سوالات نیز به همین ترتیب به زبان انگلیسی بود.

همیشه آرزو داشتم تا با حضور در چنین مسابقاتی توانائی و تجربیات خود را در زبان انگلیسی افزایش دهم. البته باید متذکر شد که زبان انگلیسی به صورت بسیار سریع در میان شاگردان گسترده شده است و شاگردان حاضر در مسابقه از سویۀ بالائی در صحبت به زبان انگلیسی برخوردار بودند، اگر این سلسله همین طور دوام داشته باشد شاهد پیشرفت بیشتر دختران افغان خواهیم بود. چنانچه همۀ ما و شما در مورد حضور کم رنگ دختران در جامعۀ افغانی اطلاع و آگاهی داریم آموزش زبان خارجی میتواند به بالا بردن سطح آگاهی مردم و خود دختران کمک فراوان نماید.

هر شاگرد به نوبت به سوالات پاسخ داده و نمرۀ که مستحق آن بود از طرف آمر دیپارتمنت انگلیسی که حضور علنی داشت دریافت مینمود.و از سوی شاگردان حاضر مورد تشویق قرار میگرفت.

امر دیپارتمنت برای شاگردانی که عالی بودند نمرۀ A  ، شاگردانی که متوسط جواب دادند نمرۀ B  و شاگردانی که در جواب ضعیف بودند نمرۀ C  را به مستقیم اعلان می نمود. بالاخره نتیجه از سوی آمر دیپارتمنت اعلان گردید که صنف نهم جیم اول ، صنف نهم با دوم و صنوف دیگر بنابر مساوی بودن نمرات سوم شدند. به زودی مسابقۀ دیگری بین شاگردان نخبه این صنوف  که نمرۀ A کسب کردند دایر خواهد شد.



About the author

TobaSeddiqi

She is Toba Seddiqi student of Ali-Sher-Nawai. She is studying in 11th class, and favorite of getting online and studying english.lives in herat_afghanistan. and a member of british council school online project.

Subscribe 0
160