لیسۀ نسوان امیر علی شیر نوائی به سوی پیشرفت

Posted on at


مکتب نسوان امیر علی شیر نوائی یکی از بهترین مکاتب در سطح شهر هرات محسوب میگردد. شاید فکر کنید مبالغه میکنم، اما این واقعیت دارد چون با زیاد شدن رقابت در سطح مکاتب هرات این مکتب همواره کوشیده است تا با ارائه بهترین میتود تحت نظر استادان با تجربه و ادارۀ مناسب جایگاه خود را در صفوف بالا حفظ نماید.

این مؤفقیت را میتوان مدیون زحمت کشی استادان و همچنان کوشش های ادارۀ این لیسه بود. این لیسه در سال های اخیر و بعد از تجزیه شدن به دو لیسۀ نسوان و ذکور توانسته به بهبود وضعیت تحصیلی دختران کمک شایان و قابل توصیف نماید.

بسیاری از کارها تحت نظر استادان و به راه اندازی برنامه های آموزشی و علمی صورت گرفته است که نتیجۀ مطلوب را ارائه کرده است. همه روزه با جدیت تمام استادان به صنوف مربوطه خود حاضر میشوند، در بین صنوف مختلف مسابقه های بزرگ برگزار میگردد، در حفظ نظافت مکتب کوشا هستند، رقابت سالم و سازنده میان شاگردان در جریان است و گاهی هم مسابقه هائی در سطح بسیاری از مکاتب ولایت هرات به راه می افتد که باعث بهبودی روابط بین مکاتب مختلف و از مناطق مختلف گردیده است.

چندی پیش نمایشگاهی از شاگردان صنوف یازده هم و دوازدهم در بخش مضامین ساینسی به راه افتاد و پروژه های دست ساز شان مورد تشویق دیدار کننده گان قرار گرفت.برنامه های فرهنگی نیز برگزار گردیده است از آن جمله کار ها و صنایع دستی شاگردان که در تالار مولانا جلال الدین بلخی به نمایش گذاشته شده بود و طی این محفل لیسۀ نسوان امیر علی شیر نوائی تقدیر نامه هائی را کسب نموده است. به این ترتیب میتوان به آیندۀ مثبت در جهت دست یابی دختران افغان به تحصیلات عالی بین المللی باور مند بود.

زنده باد افغانستان.    



About the author

TobaSeddiqi

She is Toba Seddiqi student of Ali-Sher-Nawai. She is studying in 11th class, and favorite of getting online and studying english.lives in herat_afghanistan. and a member of british council school online project.

Subscribe 0
160