کنسرت صلح با حضور زنان افغان خواننده برای رساندن پیام صلح

Posted on at


شامگاه روز های شنبه و یکشنبه، باغ بابر کابل شاهد یک واقعه ی هنری بزرگ بود. چندین آوازخوان از افغانستان و کشورهای همسایه (هند، پاکستان و تاجکستان) در قالب کنسرت صلح به اجرای موسیقی پرداختند. روز اول این کنسرت به خانمها اختصاص داشت و به قول رسانه ها، بیش از یکهزار زن در این برنامه اشتراک کردند. این روزها خانم ها در مسایل فرهنگی و هنری پر رنگ تر دیده می شود. وجود چندین خواننده ی خانم در این کنسرت صلح خود بیانگر پیام صلح است. می توانیم به وضوح تغییرات و تفاوت های زن افغان دیروز و امروز را دید.



برگذار کننده ی این کنسرت (رادیو جوان) هدف از برگذاری آن رساندن پیام صلح به جهانیان اعلام کرده است. در این کنسرت دو روزه هنرمندان پر آوازه افغانستان همچون آریانا سعید، بیژن ظفرمل ترانه اجرا کردند همچنین یک آوازخوان زن تاجیک(فریده)، یک آوازخوان پاکستانی و یک زوج هنری از هند نیز در این کنسرت موسیقی رپ اجرا کردند. و در ادامه گروه رپ افغانی Fm نیز چند تارنه ی انتقادی را اجرا کرد.



یکی از بخش های جذاب این کنسرت، اجرای موسیقی رپ توسط زوج هنری افغانستان( دای ورس و پارادایس) بود. پارادایس نخستین آوازخوان رپ افغانی ست. او در این کنسرت با پوششی خیلی متحیر کننده ، همراه با جفت هنری اش (دایورس) به اجرای چند ترانه با موضوع حقوق زنان پرداخت.



با گذشت زمان حضور خانم های خواننده، به دیگر زنان افغان این جرءت را می دهد تا آنها هم صدای خود را به طریقی برسانند. از طریق آواز خواندن، بلاگ نوشتن و عکاسی خبری.


 کنسرت تحت تدابیر شدید امنیتی و در میان رقص و هلهله ی تماشاچیان موفقانه برگزار گردید.


نویسنده: کابل ومن انکس


 


 



About the author

womensannex-kabul

Women's Annex Kabul is a blogging and film platform that empowers the women and children of Central Asia with a "pay for content" model where bloggers and filmmakers get paid based on their Buzz (performance) Score. Monthly payouts on Women's Annex can range from as little as $5 per month…

Subscribe 0
160