مردی که برج ایفل را فروخت (The man who sold the Eiffel Tower)

Uploaded on Tuesday 14 January 2014

DESCRIPTION

یک کلاه بردار حرفه یی برج ایفل را فروخت و مشهور ترین کلاه برداری تاریخ را به نام خود رقم زد. ویکتورلوستیگ یک کلاه بردار حرفه یی در فرانسه در سال 1920 میلادی خود را معاون فنی وزارت پست و تلگراف فرانسه معرفی کرد و برج ایفل را برای یک بازرگان فروخت و به حیث مردی که می تواند دنیا را بفروشد به تاریخ پیوست.

دردنیا کسانی هم هستند که چیزهایی را جعل میکنند ویا ازروش هایی برای فریبکاری کارمیگیرند که مردم با شنیدن آن انگشت حیرت به دهان میگیرند! یکی ازاین کلاهبرداران ویکتورلوستیگ بود. کسی که به سلطان کلاهبرداران تاریخ مشهورشده است !
وکتورلوستیگ که برج ایفل را فروخت ، به پنج زبان زنده دنیا مسلط بود، چهل وپنج اسم مستعارداشت و تنها درایالات متحده امریکا بیش ازپنجاه باربازداشت شده بود.

مردی كه می‌توانست زیرك‌ترین قربانیانش را نیز گول بزند، در سال 1890 در منطقه بوهمیا دركشور كنونی چك در یك خانواده متوسط به دنیا آمد و در سال 1920 به ایالات متحده امریكا رفت، سالی که بازار سهام به شدت رشد می‌ کرد و به نظر می‌ رسید که همه روز ‌به‌ روز پولدار‌تر می ‌شوند/وی در سال 1925 و پس از انجام چندین فقره كلاهبرداری بی‌عیب ونقص و پرسود، ازامریکا به فرانسه و شهر پاریس رفت و در آنجا شاهكارش یعنی فروختن برج ایفل را اجرا کرد.
ایده فروختن برج ایفل زمانی به فکرویکتور رخنه کرد که وی یک مقاله کوچک را درروزنامه خواند!
در این مقاله آمده بود كه برج ایفل نیاز به بازسازی اساسی دارد و هزینه این كار برای دولت كمرشكن خواهد بود.
این مقاله زنگی را درسرویکتورلوستیگ به صدا درآورد او بلافاصله دست به کارشد، ابتدا اسناد و مداركی تهیه كرد كه در آنها خود را به عنوان معاون فنی وزارت پست و تلگراف فرانسه معرفی کرد./ بعد با فرستادن نامه هایی با مُهر و سربرگهای جعلی دولتی، شش تاجرمعروف آهن را به یک جلسه دولتی و محرمانه در هوتل كرئون (creon) كه محلی شناخته شده برای ملاقاتهای دیپلماتیك و مهم بود، دعوت كرد.

DETAILS

Language: Dari

Length: 11:36

Country: Afghanistan


160