زندگی نامه فتانه حیدری، یکتن از دانش آموزان صنوف آموزشی افغان سیتادل

Posted on at


در صبحگاهان پانزدهم ثور سال 1375 ه ش بدنیا آمدم و هفده بهار زندگی ام را سپری میکنیم|، اسمم را فتانه گذاشتند در یک خانواده مسلمان و علم پرور در دامان مادری که 36 سال از عمر عزیزش را در راه تعلیم و تربیه اولاد این  وطن سپری نموده و فعلا استاد انگلیسی در یکی از مکاتب شهر میباشد پرورش یافته ام. پدرم کارمند یکی از ادارات میباشد فرزند دوم خانواده هستم خواهرندارم برادر بزرگتراز من محصل صنف دوم پوهنحی اقتصاد بوده و برادر کوچکتر از من، متعلم صنف دهم یکی از مکاتب خصوصی میباشد.


کودکی خورد سال بیش نبودم که از اثر اختناق، وحشت، ظلم و ستم دوران تاریک طالبان رائی کشور همجوار جمهوری اسلامی ایران شدیم و از آنجا با خاطراتی خوش دوباره با آمدن دوره حکومت انتقالی دوباره به کشور عودت نمودیم در تهران دوستان خرد سالی مانند خود داشتم با هم بازیهای کودکانه مینمودیم یاد آن روزگار شاد باد.



در سال 1382 به لیسه نسوان امیر علی شیرنوایی شامل صنف اول شدم و تا حال در این مکتب بدرجه اعلی درس خود را ادامه داده ام. و امسال انشاء الله از این لیسه به درجه بکلوریا فارغ میگردم. آرزو دارم بعد از سپری نمودن امتحان کانکور موفق شوم تابه پوهنحی حقوق یا شرعیات راه یابم از مضامین مکتب به علوم دینی و ساینسی خیلی علاقه مندم، دوست دارم شاگردی لایق و با پرنسیپ مکتب باشم و به کامپیوتر علاقه خاص دارم همچنان اینترنت. و مفتخرم که عضویت رسانه مستقل فیلم انکس را دارم  از اینکه در انتخاب دوست احساسم دوستانی انگشت شماری دارم که سالهای زیادی است که با آنها دوستم از جمله  دوستان صمیمیم یکی تمنا میباشد که از صنف چهارم تا حال باهم دوست و همنشین میباشیم  از دوستان صمیمی و عزیز دیگرم از جمله کریمه و سمیرا را باید تذکردهم. باید یاد آور شد که مدتی بحیث رئیس کمیته حفظ محیط زیست این لیسه کار کرده ام در سمینار های زیادی در رابطه به صحت –محیط زیست – افغانستان در سه دهه جنگ – هلال احمر و غیره اشتراک نموده ام و از معلومات مفید آن مستفید شده ام.



بزرگترین آرزوی من صلح و امنیت است زیرا از جنگ سخت نفرت دارم. قصه جنگ های گذشته افغانستان را که برایم حکایت می کنند سخت متأثر و اندوگین میشوم: زیرا جنگ مصیبت است و از اینکه در دوران سیاه طالبان حقوق زنان و دختران خیلی  پای مال شده است تاسف بار است دیگر نمی خواهم که آن روزگار سخت و المناک بالای مردم ما تکرار شود. ما افغانستان سربلند عاری از همه تبعیضات نژادی –لسانی – مذهبی می خواهیم ما افغانستان سربلند در جهان می خواهیم.



زنده باد افغانستان پاینده باد صلح در سراسر جهان اسلام


 جنگ بس است .....!!!!!!!!


برای خواندن مطالب قبلی فلم انکس لیسه امیر علی شیر نوایی میتوانید پیوند زیر را دنبال نماید:


http://www.filmannex.com/AmirAliSherNawaie/blog_post 


 


فتانه حیدری



About the author

AmirAliSherNawaie

Amir Ali Sher Nawaie was established in 1368. At first, it was both a male and female school but in different shifts until 1390. In 1390, it became a female school and students are now studying in three shifts. It has 29 classes, more than 4,000 students and 155 teachers.…

Subscribe 0
160