زنده گینامه بهاره گوهری، "خنده نمک زندگیست" گ

Posted on at


در سال 1375 در یکی از شهرهای ایران به نام تهران متولد شدم,نامم را پدر و مادرم بنا به ذوق و سلیقه ی خویش بهاره نام نهادند.من از سن 7 ساله گی شامل یکی از مکاتب ایران به نام پیروزی گردیدم.با تلاش و کوشش های زیادی که مادرم و پدر مهربانم برای من میکشیدند در صنف از درجه ی خوب و عالی برخوردار بودم همین گونه صنف اول را به پایان رسانیدم و صنف 2 را در همان مکتب خواندم که بعد پدرم تصمیم به بازگشت دوباره به وطن همراه ما گرفت و ما دوباره به کشور زیبا و ویران خود بازگشتیم.


زمانی که از مرز ایران عبور کردیم و گام در سرزمین خود گذاشتیم آب و هوایش با تمام دنیا تفاوت داشت زیرا این کشور,کشوری بود برای خود هر چند ویرانه و خراب بود ولی افغان زمین بود و من و تمام هم سن و سالانم میتوانستیم برای آبادی و آزادی آن تلاش نماییم.از اینکه هموطنانم را میدیم و میتوانستم با لسان و لهجه خود با آن ها صحبت کنم بسیار شاد و مسرور بودم.



پدرم مرا دوباره شامل صنف دوم مکتب میرمن حیاتی کرد,در صنفم و هم چنین در مکتب دوستان زیادی یافتم که همه افغان بودم ولی من در آن روزها هر چند با زبان کودکانه ی خویش با لهجه ی ایرانی صحبت میکردم و هم صنفانم مرا تمسخر میکردند و آن نیز خود خاطره ی شیرینی است که تا به حال در ذهنم به جا مانده است.


همین گونه هر سال من موفقانه به صنف بالاتری میرفتم,من در مکتب به تمام مضامین علاقه مندی خاصی داشتم ولی مضامین بیولوژی,کیما و فیزیک برایم بسیار دل چسب بود و همیشه دوست داشتم در ساعات درسی این مضامین در صنف حاضر باشم.خسته کن ترین مضمون برایم ریاضی بود ولی حال من شاگرد صنف دوازدهم هستم و برای امتحان کنکور آماده گی میگیرم,من برای گذر نمودن از این امتحان سرنوشت ساز شبانه روزی تلاش مینمایم میخواهم در آینده ی نزدیک در رشته ی طب کامیاب شوم و در آینده بتوانم تمام بیماران کشور را یاری نمایم.



خصوصیات:


دختری هستم خنده رو و خنده را بسیار دوست دارم زیرا به این معتقدم که "خنده نمک زنده گی است",ولی در کنار تمام این خوش خنده گی هایم زود رنج هم میباشم.علاقه مندی خاصی به برخی از رنگ ها دارم مثل(آبی,سفید,سیاه,سوسنی).سعی میکنم در تصامیم خویش اراده ی قوی داشته باشم و در عملی نمودن آن تلاش نمایم و انجام هیچ کاری را غیر ممکن فکر نمیکنم.رفتار و اخلاقم طوری است که دوستان زیادی همراهم هستند و در مشکلات و سختی مرا یاری میکنند.


در برخی از مشکلات سعی میکنم از مادر مهربانم مشوره بگیرم و همچنین بهترین دوست در زنده گی ام مادرم میباشد.



برای خواندن مطالب قبلی فلم انکس لیسه مېرمن حیاتی میتوانید پیوند زیر را دنبال نماید:


http://www.filmannex.com/MirmanHayatiHighSchool/blog_post 


بهاره گوهری



About the author

MirmanHayatiHighSchool

Mirman Hayati High School is one of the historical schools of Herat, Afghanistan. It was established in 1340 (1961). This school is located in the center of Herat city, on Shahid Mirwais 28 Street. It has 1,810 students in two shifts and 50 teachers. This school was first reconstructed by…

Subscribe 0
160