تغییرات بزرگ در الگوریتم گوگل

Posted on at


گوگل مدتی پیش سه تغییر بزرگ در االگوریتم خود داده است که این موضوع می تواند برای مدیران سایت های اینترنتی اهمیت زیادی داشته باشد.در این مقاله به معرفی این تغییرات و روندی که باعث بهبود وضعیت سایت شما با توجه به تغییرات جدید خواهد شد می پردازیم.

تغییر اول : اراده نسخه سوم الگوریتم پنگوذن  

پنگوئن 3.0 کمتر از دو ماه است که به الگوریتم های گوگل اضافه شده است.وظیفه ی الگوریتم  پنگوئن شناسایی سایت های متفلب اینترنتی و جریمه کردن آنهاست.در نسخه ی جدید این الگوریتم ساختار آن به طور کلی تغییر پیدا کرده و روی مواردی مانند گرفتن لینک با کلماتی خاص به تعداد زیاد،لینک شدن یک کلمه به یک سایت خاص و شناسایی لینک های ارسالی از انجمن های اینترنتی می پردازد.

تغییر دوم : گوگل مرورگر خزنده خود را تغییر داد 

وظیفه ی خزنده گوگل پیداکردن لینک های صفحات اینترنتی و استخراج پارامترهای با اهمیت ار داخل صفحات است.گوگل در 5 آبان 1393 اعلام کرد از این به بعد از مرورگر جدید برای خزنده ی خود استفاده می کند.مرورگر قبلی گوگل که با نام Lynx شناخته می شد،قابلیت تجزیه و تحلیل صفحات اینترنتی را نداشت،اما مرورگر جدید می تواند سرعت لود شدن صفحه،مکان دقیق قرار گرفتن بخش های مختلف داخل صفحه و  نحوه ی نمایش سایت در تلفن های همراه و موبایل های هوشمند را تست کند و برای این پارامترها امتیاز جدید قائل می شود.

گوگل هموراه به دنبال افزایش وزن پارامتر هایی در الگوریتم خود است که به بهبود تجربه ی کاربر از جستجو و استفاده از سایت های اینترنتی می پردازند.پیشنهاداتی که  گوگل با توجه به تغییرات مرورگر جدید خود ارائه کرده است عبارت اند از :

  • حجم فایل های جاوا اسکریپت و css خود را کاهش دهید و آنها را بهینه کنید.
  • بهتر است بجای استفاده از فایل های متعدد از یک فایل استایل در سایت خود استفاده کنید.
  • خزنده ی جدید مثل یک مرورگر مدرن رفتار می کند پس صفحاتی که از نظر سرعت  بهبود داشته باشند سریع تر لود و ایندکس می شوند.بهبود سرعت بارگذاری صفحات اینترنتی برای گوگل اهمیت بیشتری پیدا کرده است.
  • از این موضوع که هاست شما توانایی ارائه ی اطلاعات برای فایل های جاوا اسکریپت و استایل ها را دارد اطمینان پیدا کنید.برخی از وبسایت های اینترنتی دسترسی روبات گوگل به پوشه های جاوا اسکریپت و استایل خود را محدود کرده اند که این موضوع باعث به وجود آمدن مشکل با الگوریتم جدید گوگول خواهد شد.
  • از امکان Fetch as googlebot می توانید وضعیت صفحات سایت خود را برسی کنید.این ابزار از طریق Google Webmasters Tools در دسترس قرار دارد.

تغییر سوم : سازگاری با موبایل به پارامترهای گوگل اضافه شد

استفاده از موبایل و تلفن های همراه هوشمند هر روز در بین مردم بیشتر می شود،درصد استفاده از تلفن های هوشمند در برخی از سایت های ایرانی به بیش از نصف رسیده است.گوگل در 7 آبان 1393 امکان جدید با عنوان Mobile Usability یا کاربرد پذیری موبایل به ابزار مدیران سایت خود اضافه کرد.در بخش کاربرد پذیری موبایل کارکرد صحیح سایت شما در تلفن های هوشمند مورد برسی قرار می گیرد و در صورتی که مشکلی از این جهت داشته باشید گوگل آن را به شما گزارش می دهد.در صورت اصلاح نکردن مشکلات،این موضوع می تواند باعث کاهش رتبه ی سایت شما در نتایج گوگل باشد.

برخی مشکلات که گوگل به شما گزارش می دهد عباتند از :

  • مشخص نکردن اندازه ی صحیح صفحه ی نمایش و تغییر عناصر با توجه به اندازه صفحه نمایش.
  • کوتاه بودن یا کوچک بودن لینکی که کاربر باید کلیک کند.(این موضوع باعث می شود که کاربر برای کلیک کردن در موبایل خود دچار مشکل شود و نتواند به راحتی روی بخش مورد نظر کلیک کند)
  • فونت سایز کوچک که باعث خوانا نبودن مطالب سایت خواهد شد و کاربر برای خواندن مطالب مجبور شود بر روی صفحه زوم کند.
  • نمایش محتوا به اندازه ی عرض صفحه ی نمایش نباشد.
  • در بخش محتوایی سایت از فایل های فلش استفاده شده باشد که  درحالت عادی در مرورگر موبایل قابل نمایش نیست.

تغییرات جدید در الگوریتم های گوگل که با محوریت بهبود تجربه ی کاربران است باعث خواهد شدد که افرادی که از گوگل به عنوان موتور جستجوی اینترنتی استفاده می  کنند تجربه ی بهتری داشته باشند و سایت های اینترنتی که از نظر سرعت،گرافیک صفحات،محتوایی و همچنین نحوه ی نمایش در تلفن همراه دچار مشکل هستند نتوانند در رتبه های بالای گوگل قرار بگیرند.

 

 



About the author

Afwebco

I am A Young Web Developer I Have A keen Interest In The Field Of Web Design ,Linux,Configuration Of Linux Server and..I am Familiar With The Programming Language Such As C#, ,JAVA,PHP,HTML,CSS3. You Can Join Me In Facebook : https://www.facebook.com/N4B3L4M3R3:
https://www.facebook.com/Afwebco
https://www.Youtube.com/user/Afwebco:
https://www.twitter.com/Afwebco

Subscribe 0
160