لیسه محجوبه هروی و آموزش رسانه های اجتماعی برای دانش آموزان

Posted on at


مکتب محجوبه هروی یکی از مکاتب بزرگ شهر هرات با تعداد انبوهی از دختران که در این مکتب به علم و تحصیل مشغول اند, این مکتب با داشتن مکان های زیبا که شامل دیپارتمنت های متفاوت چون: دیپارتمنت کیما و بیولوژی, دیپارتمنت فرهنگ, دیپارتمنت اجتماعیات و دیگر دیپارتمنت ها و همچنین اتاق صحت و نماز خانه ی بزرگ و زیبا.


مکتب محجوبه هروی به دلیل شاگردان زیادی که دارد در دو تایم متفاوت یعنی تایم صبح و تایم بعد از ظهر شاگردان را به علم و تحصیل فرامیخواند و هم چنین این مکتب دارای اتاق کامپیوتر مجهزی است که از طرف دفتر افغان سیتادل برای شاگردان این مکتب درست شده که شاگردان مشتاق در کنار پیش بردن کتاب تعلمیمی کامپیوتر مکتب صنوف آموزشی فیلم انکس را هم نیز پیش میبرند. و بیشتر شاگردانی که در این صنوف اشتراک میکنند کسانی هستند که علاقه مندی زیادی به نویسنده گی دارند و با نوشتن مقالات زیبا و دلنشین بر مهارت های نگارشی خود میافزایند.



طی دوره های پی در پی که در این مکتب به شاگردان رسانه های اجتماعی و اینترنت آموزش دیده شد و حال با فارغ شدن شاگردان موفق دیگری فعالیت خویش را به صورت فعال در سایت اجتماعی فیلم انکس آغاز نموده اند.


ولی حال متفاوت از دوره های قبلی با تشکیل دادن گروه های فعال از هر مکتب, شاگردان به رقابت با شاگردان دیگر مکاتب میپردازند و با تلاش هایی که مینمایند سعی میکنند تا امتیازات خویش را در این سایت اجتماعی بالا ببرند.


فرا رسیدن امتحانات موجب شده تا شاگردان این مکتب آماده گی های زیادی را برای امتحانات پیش رو بگیرند.



آموزش رسانه ها و سایت های اجتماعی برای شاگردان این مکتب موجب شده تا با رقابتی مثبتی که به بین دوستان خود دارند اینترنت را هم بیاموزند و توسط این صنف آموزشی بر دانش خویش بیافزایند. شاگردان هر روز با عناوین جدید مقالاتی مینویسند و حال آموخته اند که عناوین مقالات خویش را بیشتر در رابطه با مشکلات جامعه انتخاب نمایند و نظر به دیدگاه یک دختر افغان این مشکلات را به نگارش بگیرند.



برای خواندن مطالب قبلی فلم انکس لیسه محجوبه هروی میتوانید پیوند زیر را دنبال نماید:


http://www.filmannex.com/MahjubaHerawiSchool/blog_post 


صدیقه رضایی



About the author

MahjubaHerawiSchool

Mahjube Herawi School is located in the third district of Herat Province on Mokhaberat Street. It was named after a famous woman poet Mahjube Herawi (Mahjube Herawi’s real name was Bibi Safora and she was one of the famous Farsi pouter of Badqhis –Afghanistan. Mahjube has about 5,000 poems about…

Subscribe 0
160