دیدگاه مدیر ارشد نوآوری کلاوس هیش در مورد طراحی و خلاقیت در بازاریابی و زندگی

Posted on at



آیا تا بحال واقعا فکر کرده اید که چگونه طراحی بروی زندگی روزمره ما تاثیر گذاشته؟ و یا هم چگونه در صنعت بازاریابی مرتبط بوده ؟ در مورد خلاقیت چطور؟


من شخصاً خیلی به این موضوع توجه نکردم
یک هفته قبل من همرای کلاوس هیش ملاقات کردم که او دیدگاه من را در بخش بازاریابی و طراحی تغییر داد. کلاوس مدیر ارشد بخش نوآوری در آژانس جهانی گیت در شهر نیویورک میباشد. گیت یکی از جمله آژانس های معتبر که جوایز زیادی را نیز دریافت نموده است و شعبه نیویورک این آژانس بیشتر در بخش صنعت مالی و کالاهای لوکس بازاریابی فعالیت دارد. کلاوس به مدت ۴ سال به همراه ۷ تن دیگر در بخش نوآوری این آژانس در حال فعالیت میباشد. وی همچنین نوازنده و ترانه سرا است و با چندین گروه موسیقی تا بکنون اجرا داشته است.



دفتر جهانی گیت در شهر نیویورک



بورسیه تحصیلی که کلاوس برای دانشگاه هنرها گرفته بود باعث شد که او را به طراحی دیجیتالی و هنر علاقه مند بسازد. کلاوس همچنین یک سخنران خوب که تا به کنون در سرتاسر جهان در مورد نقش طراحی در ارتباطات و خلاقیت در تجارت صحبت نموده است.



کلاوس هیش



او کمپاین های زیادی را طراحی نموده از جمله یکی از کمپاین های که من شخصا آن را جالب و شگفت انگیز پیدا کردم کمپاین نزدک (جاه طلبی خود را بیافروزید!) است. این کمپاین یک پیام بسیار روشن و ساده دارد که در رسانه های اجتماعی بخوبی مورد استقبال قرار گرفت و در یک مدت زمان کوتاه تاثیر عمیقی را به ارمغان آورد.




من کلاوس را یک شخص خوش برخورد مصمم و روشن فکر دریافتم . او با من در مورد اهمیت طراحی و نوآوری هردو آن در بازاریابی و در زندگی صحبت نمود.



طراحی - چگونه طراحی باعث بهبود سازی ارتباطات میشود؟ آیا قابل اجرا در زندگی روزمره ما میباشد؟
کلاوس توضیح داد که طراحی پیام ها را ساده و همه چیز را قابل فهم تر میسازد. طراحی نه تنها برگه های چاپی را زیباتر میسازد بلکه طراحی برای بهتر سازی سیستم های حمل و نقل عمومی و متروها و رستوران ها و تقریبا همه چیز در زندگی ما استفاده میشود. او سیستم یک رستوران را بعنوان مثال توضیح داد که نحوه ورود شما به یک رستورانت و بررسی منوی آن و انتخاب غذای مورد علاقه خود و سفارش دادن آن و هر چیز دیگر همه مرتبط به طراحی یک رستوان میشود. طراحی در همه جا هست و مشکلات اندکی وجود دارد که طراحی نتواند در حل ان کمک نماید.



خلاقیت - چگونه نوآوری باعث بهبودی کسب و کار و زندگی میشود؟ چه زمانی میتواند که یک مشکل باشد؟
او واضح ساخت که خلاقیت چیزی هست که همه آن را دارند و خود را در ضمینه های مختلف آشکار میسازد. در بازاریابی خلاقیت یک راه حل برای هر مشکلی است. همیشه بیشتر از یک گزینه و یا راه حل برای یک مشکل وجود دارد که خلاقیت به شما این اجازه را میدهد که آن گزینه ها را پیدا و بررسی کنید و بهترین راه حل را دریافت نمایید. وی ذکر نمود زماینکه یک شخص منحیث مدیر بخش خلاقیت و یا هم منحیث یک شخص خلاق کار مینماید میخواهد که آزادی و کنترول کامل بروی کار خویش داشته باشد ولی زمانیکه این بر میگردد به تجارت شما باید آن را مطابق به نیاز تجاری خویش انجام دهید. شما باید برخی محدودیت های همانند بودیجه و نوعیت تجارت و جامعه را در نظر بگیرید. او به عنوان مثال از کمپاین تبلیغاتی نزدک یادآوری نمود که با این حال که موارد طنز آمیز مورد استقبال بیشتری از سوی مردم قرار میگیرند ولی آن را برای چنین یک آیکون تجارتی جدی مالی مناسب نمیبینند.
وی همچنین از یک کمپاین تجارتی که برای یک شرکت عربی تهیه نموده بود یاد آوری کرد که در آن او از یک تصویر مرد تجارت پیشه که دارای مو های سیاه و پوست تیره و چشم های قهوه ای رنگ بود استفاده کرده بود ولی واکنش شرکت عربی متفاوت بوده و آن ها آن تصویر را نپسندیدند. بلعکس آن ها پیشنهاد کردن که از تصویر یک مرد با موهای بور و پوست سفید و چشمها ی آبی استفاده نمایند. کلاوس گفت: من متعجب شده بودم! از اینکه فهمیدم بیشتری مردم تجارت پیشه در خاور میانه علاقه مند به دستاوردهای غربی هستند.
من به این اشاره کردم که چیز نادر همیشه با ارزش است. در کشور های خاور میانه بطور مثال زنهای کمتری با موهای بور و چشمان رنگی وجود دارد که میتواند برای مردم آن کشور ها واقعا جذاب باشد. مردم همیشه به دنبال یک چیز متفاوت هستند.



پروسه - چه نوع استراتیژی بازاریابی را ترجیح میدهید که استفاده نمایید؟
کلاوس به من گفت که نمیتواند از یک نوع استراتیژی خاصی که همیشه از ان استفاده میکند نام ببرد. او گفت بهترین استراتیژی یک پروسه و یا هم فرایند مشخص برای کشف و حل مسًله میباشد که این حتی میتواند از خلاقیت هم مهمتر باشد وی گفت که : افرادیکه در دنیای خلاقیت کار میکنند از شنیدن این حرف متنفر هستند. ولی از دیدگاه مشتریانیکه ما همرایشان کار میکنیم چگونه گی موثریت یک کار بیشتر از نوآوری آن اهمیت دارد. اما البته این یک نیروانا است زمانیکه خلاقترین راه حل میتواند ماًثرترین راه حل هم باشد.



طراحی و خلاقیت و فرایند از جمله ۳ عناصر کلیدی نه تنها برای اهداف بازاریابی بلکه در زندگی روزمره ما میباشند که میتوانند یک تغییر اساسی در زندگی ما بوجود بیاورند.



اگر شما کدام نظریه و یا پیشنهادی دارین لطفا ان را به ما در پایین به اشتراک بگذارید.



.نسخه انگليسي اين نوشته را ميتوانيد اينجا مطالعه نماييد  



با تشکر



الهه محبوب



About the author

Elahamahboob

Elaha Mahboob has been working with Afghan Citadel Software Company as a Co-founder and Lead Programmer since 2010. Afghan Citadel is an women-owned IT business company that provides services like software development, networking infrastructure, web designing and IT consulting in Afghanistan. She also worked as a Network Administrator in the…

Subscribe 0
160