آشنایی با سری لپ‌تاپ های لنوو و حروف موجود در نام گذاری آنها!

Posted on at


LenovoLockup_NEG_Color


شرکت لنوو در سال ۱۹۸۴ در پکن تاسیس شد و نام آن از دو قسمت Le اول کلمه (Legend) و Novo (به معنای نوین) تشکیل شده است که در سال ۲۰۰۵ با واحد تولید رایانه شخصی IBM ادغام شد و هم اکنون بنا به برخی منابع در رده اول فروش لپ‌تاپ و به گمان برخی دیگر در رده دوم (پس ازHP)  قرار دارد.


مطمئنا در هنگام خرید با انواع مختلف نام های لپ‌تاپ‌های این شرکت رو به رو شده‌اید، در این مطلب قصد داریم شما را با این حروف آشنا کنیم. به طور کلی لنوو سه سری اصلی لپ تاپ به نام های ThinkPad، IdeaPad و Essential تولید می‌کند که هرکدام زیر گروه های خاص خود را دارند.


 


سری ThinkPad :


این سری اصطلاحا به لپ‌تاپ های حرفه‌ای لنوو اطلاق می‌شود که در سال ۱۹۹۲ توسط IBM با معرفی IBM 2521 Thinkpad وارد بازار شدند و دارای طراحی مستحکم و قابلیت اطمینان بالایی هستند. طراحی این سری زیاد دچار تغییر نمی‌شود و برخی از طراحی های آن به ۱۰ سال پیش باز می‌گردد و Trackpoint قرمز رنگ آن ها برای همه آشناست. زیر شاخه های این سری به شرح ذیل است.


TP


ThinkPad Edge:


این سری اساس ترین مدل های سری ThinkPad هستند و برای کاربران که دارای کسب و کار کوچکی دارند و نیاز به مدلی ارزان دارند طراحی شده است و معمولا در سایز های ۱۴ و ۱۵ اینچ تولید می شود (البته جز مدل E330 که در سایز ۱۳ اینچ تولید شده است)


lenovo-laptop-thinkpad-e330-red-main

ThinkPad E330



ThinkPad L:


این سری نیز گروه هدفی مانند سری Edge دارند و در سایزهای ۱۴ و ۱۵٫۶ تولید میشوند و بنا به ادعای لنوو از بیشترین مواد قابل بازیافت تشکیل می شوند و معمولا از کیبورد های ضد آب بهره می برند.


ThinkPad T:


این سری از پردازنده های i5 و i7 بهره می برند و همچنین کیفیت ساخت بالایی دارند و به گفته لنوو در طراحی شایسته مدال طلا هستند. این سری اولن لپ تاپ هایی بودند که از مرکز تست Pc World توانستند ۵ ستاره کسب کنند.


lenovo-laptop-thinkpad-t440-main

ThinkPad T440



ThinkPad W:


این سری به خاطر استفاده از پردازنده های گرافیکی قدرتمند مانند Nvidia Quadro معروف بودند و به همین جهت برای طراحان بسیار مناسب بودند ولی اکنون از خط تولید خارج شده اند.


 


ThinkPad X:


لپ تاپ های گروه X دارای ضخامت و وزن کم و همچنین عمر باتری طولانی می باشند. این لپ تاپ ها در سایز های ۱۱٫۶، ۱۲٫۵ و ۱۴ اینچ تولید می شوند و برای کسانی که در همه جا به لپ تاپ خود نیاز دارند ایده آل محسوب می شود.


یا


لپ تاپ خای خاصی از این گروه مانند ThinkPad X230  نیز وجود دارند که دارای صفحه نمایش قابل چرخش هستند که با قرار گرفتن روی کیبورد نقش تبلت را نیز می تواند ایفا کند. علاوه بر این مدل لپ تاپی تحت عنوان ThinkPad Twist نیز با همین قابلیت ها وجود دارد.


فتغفغ۸ه


ThinPad Yoga:


حتما با این لپ تاپ آشنایی دارید لپ تاپی با صفحه نمایش ۱۲٫۵ اینچی لمسی با قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه ای که لپ تاپ شما را به یک تبلت تبدیل می کند.


عم


سری IdeaPad :


این سری در سال ۲۰۰۸ با Y710 وارد بازارهای جهانی شدند و به طور خاص برای کاربران خانگی طراحی شده اند و نسبت به سری   ThinPad طراحی چشم نوازتری دارند و در طراحی آن ها از منحنی های بیشتری استفاده شده است و سطح براقی دارند و دارای ۶ زیر مجموعه Y، Z، S، U، Yoga و Flex می باشند.


f28aea08-8e5b-4e3f-a1d7-51ff3c5d91f5


IdeaPad S:


لپ تاپ های سری S برای برآورده کردن نیازهای اولیه کاربران لپ تاپ تولید شده اند و معمولا از پردازنده های سری  U اینتل (نهایتا Core i5) بهره می برند.


IdeaPad Y:


سری Y از قدرتمند ترین لپ تاپ های لنوو هستند که معمولا به پردازنده و پردازنده های گرافیکی قدرتمندی مجهز شده اند و برای آن دسته از کاربران خانگی که به گیمینگ و طراحی و کارهی گرافیکی علاقه مند هستند کاملا مناسب می باشد.


IdeaPad Z:


این سری نیز برای کاربردهای چند رسانه توسعه یافته اند ولی نسبت به سری Y قدرت کمتری دارند.


lenovo-laptop-ideapad-z400-dark-chocolate-main


IdeaPad U:


سری U در سال ۲۰۰۸ با معرفی U110 پا به عرصه وجود گذاشتند که در همان سال جایزه بهترین لپ تاپ CES 2008 را از آن خود کرد و در کانفیگ های مختلف و در اندازه های مختلف از ۱۳ اینچ تا ۱۵٫۶ تولید می شوند و نوعی سری Stylish لنوو محسوب می شوند  و طراحی شکیلی دارند و بنا به گفته شرکت برای کسانی که دائم در سفر هستند و به دنبال یک لپ تاپ همه کاره هستند مناسب است.


IdeaPad Flex:


این لپ تاپ ها نیز قابلیت تبدیل شدن به تبلت را دارند البته کمی متفاوت با بقیه به این دلیل که صفحه نمایش فقط حدود ۳۰۰ درجه قابلیت چرخش دارد و در این حالت کیبورد نقش پایه را برای تبلت شما ایفا خواهد کرد.


lenovo-laptop-multimode-flex-15-gray-main


سری Essential:


لپ تاپ های این گروه همگی حرف G را یدک می کشند و امکاناتی بالا با قیمتی متعادل ره عرضه می کنند که قبلا برخی از دلایل این قیمت ارزان در اینجا برای شما عنوان شد و کسانی که به دنبال هزینه کم و عملکرد بالا می باشند و حاضرند به این خاطر برخی ضعف های طراحی را کنار بگذارند کاملا مناسب می باشد.


 



About the author

WAreSAAAA

abdul wares sulaimankhel student in mashal institute from Herat (AFG)D Live in herat and a member of british council school online project

Subscribe 0
160