جایگاه علم دراسلام

Posted on at


 


بار اول اسلام امد که نوید علم را به جهانیان داد  وطلب علم را بر هر مرد وزن فرض گردانید طوری که پیامبرگرامی ص فرموده اندبخاطرطلب علم اگرلازم بودبه چین هم بروید. پس همه ما باید علم بیاموزیم وبه دیگران نیز یاد بدهم. ما مردم افغانستان با بدست اوردن تجربه از کشور های دیگر, باید نتیجه بگیریم که درس و تحصیل خود را پیش ببریم. کشورهای خارجی امروزه بسیار پیشرفت کرده اند وبه مقام های بلند دست یافته اند. پس ما مردم افغانستان باید نتیجه بگیریم که اگر درس بخوانیم می توانیم به همه مقاصد خود برسیم.


چنان چه می دانیم در دنیای کنونی علم وتعلیم حرف اول را می زند تکنالوژی وپیشرفت از مقاصد هر شخص است.طوری که امروزه متخصصین علم طب در نظر دارند تا قلب مصنوعی را برای یک شخص فراهم کنند تا فرد بتواند به زنده گی خود ادامه دهد. مردم افغانستان در طی سالها جنگ ازاین نعمت الهی محروم مانده اند اما اکنون نیز مامی توانیم راه علم را در پیش بگیریم وبرای خود اینده ای بسازیم


 


.


برای بار اول جبرئیل به پیامبر( ص) گفت: اقرا یعنی بخوان. پس نتیجه گرفته می شود که ما انسان ها تا روزی که زنده هستیم باید بخوانیم وبه معلومات خود اضافه کنیم حتی اگر یک روز زنده باشیم.چراکه این علم است که انسان هارابه قله ی موفقیت می رساند.


امروزه بشر توانسته است به کره ماه راه پیدا کنند. در جهان راز ورمز های زیادی وجود دارد که از ذهن انسان به دور است اما بشر اهسته اهسته می تواندبه وسیله ی علم به این راز ها پی ببرد .  ناگفته نباید گذاشت که انسان جانشین خداوند برروی زمین است وروح خداوند در وجود انسان دمیده شده است پس خداوند( ج )از علم خود به ما ارزانی داده است.


ارسطو دانشمند یونان باستان می گوید: مغز انسان انقدر گنجایش دارد که می تواند تمام اسرار خلقت وافرینش را بداند.


در علم ودانش حکمت های زیادی نهفته است همچنان ناگفته نباید گذاشت که درس وتعلیم انسان رااز فحشا ومنکرات دور می سازد


.


ذهن رانیز باز می کند وفکرودیدگاه افرادرا نسبت به جامعه وافرادی که در ان هستند باز می کند. خوشبختانه در کشور ما معارف نسبت به سال های گذشته بسیار پیش رفت کرده است وجوانان علاقه زیادی به علم نشان میدهند در چنین حالتی مردم افغانستان نیز به علم وتربیت بسیار نیاز دارند.  به امید روزی که همه ما مردم پیشرفت کنیم وپی علم رابگیریم و به امید روزی که هیچ بی سوادی در کشور باقی نماند.


 



About the author

160