بهاراولین فصل سال

Posted on at


بهاراولین فصل سال

 فصلی که با رسیدن آن زمین رنگ تازه ای را به خود می گیردونفسی تازه می کشد. فصلی که همه موجودات زنده را وادار می سازد تا برای خودشان در پی آشیانه باشند. وقتی زمستان سرد با تمام مشکلات خود به پایان می رسد به راستی تمام سختی هارابا  خود می بردوپایان خوبی رابه جای می گزارد. در این فصل همه درختان لباس سبز بر تن می کنند ودشتهای خاکی که فقط آثار خشکی وخسته گی ازآنها پیدااست سرسبز وخرم می شوند.

 

دربهار زیبا پرنده ها شروع به خواندن آواز می کنند وزمین جلوه ای تازه ای را به خود می گیرد .باآمدن این فصل هوا کاملا تغیر می کند در این حالت بوونفس, تازه ای  رابه انسان می بخشد. چشمه ها وجویبار ها باآب شدن برف ها ازکوه های بلند, شروع به جنبش وخروش می کنند وازلابلای درختان سرازیر می شوند.نسیم ملایم باداز لابلای درختان سربه فلک کشیده شده شروع به وزش می کند. این درختان خود را تا بلندی اسمان می رسانند گویا با ابرها  بازی تازه ای را به راه انداخته اند  .فصلی که بوی طراوت وتازه گی می دهد وبا تنفس این بو بشر جان تازه می گیرد ودوباره زنده می شود گل ها وگیاهان سر خود رااز زمین بلند کرده وفریاد زیبایی به سر می دهند. شکوفه ها ی رنگی ودانه های پربرکتی از درختان بوجود می آید. پرستوهای مهاجر به کاشانه های خود بازمیگردند  وسرودبهاری می خوانند وبسیاری از بیماری ها وافات دراین فصل از بین میروند.

 

 

همچنان مردم از خانه های خود بیرون شده واز این فصل استقبال می کنند وآغاز دوباره سال وفصلی نو را بایکدیگر تجلیل می کنند. بدون هیچ کینه ویا غصه ای به دورهم جمع شده و با یک دیگر به میله می روند وبه نام نوروزیا اولین فصل سال به یک دیگر تبریک می گویند. جوانان به خانه اقوام رفته ونوید زنده گی زیبا را می دهند وکلانها دعای خود را بدرقه راه آنها می کنند.

زنان به دور هم جمع شده نذر وخیرات می دهند وبرای سلامتی خانواده ومردم خود دست دعا بلند می کنند.

ناگفته نباید گذاشت :چندی بعد مردم عزیز کشور ما نیز بااین فصل  زیباروبه رو می شوند واین فصل زیبا را به دور هم تجلیل می کنند من بعنوان یک شهر وند ودلسوز این کشور از خداوند متعال خواهانم تا همان گونه که فصل بهاررا زیبا افریده است همان گونه کشور ما رازیبا ساخته وانتخاباتی سالم را درسال 1393درکشور ما برقرار سازد تا صلح وامنیت دایمی در افغانستان عزیز برقرار شود وبتواند مانند کشورهای دیگر پیشرفت کند .

درآخرمن سحررحمانی به تمام خوانند گان عزیز وعضو دفتر جهانی filmAnnex آغاز سال نوونوروززیبا را پیشاپش وزود تر از هر فرد کشور تبریک وتهنیت عرض می کنم.  مخصوصا استادان محترمی که در راس امور قراردارند.واز خداوند متعال خواهان خوشی فراوان وزنده گی زیبا برای آنها هستم به امید سرافرازی افغانستان قدرت مند.

 



About the author

160