: شرکت اپل گوشی های همراه پنج اس و پنج سی خود را معرفی کرد

Posted on at


دیروز شرکت اپل از دو گوشی آیفون جدید خود بنام های آیفون پنج سی (Iphone 5C), و پنج اس(5S)  پرده برداری کرد. شرکت آیفون با ارائه گوشی ارزان پنج سی خود تصمیم به مبارزه با سمسونگ(Samsung)  و دیگر رقیبان آسیایی خود گرفته است. گوشی جدید آیفون پنج سی با پنج رنگ ساخته شده است تا مشریان جوان را بخود جلب کند و قیمت آن از 99 دالر با دوسال تعهد اشتراک ,شروع میگردد. من با این محصول تازه معرفی شده توسط اپل موافق نیستم, چون آنها همیشه سازمان به روز بازار گوشی های همراه بوده اند و ارائه گوشی های پنج سی این به روز بودن شان را زیر پرسش میبرد. در حال حاضر محصولات هویاوی(Huawei) و سمسونگ(Samsung) در بازار ابزار ارزان قیمت از محصولات اپل قدرتمند تر اند. باور ندارم که مشتریان معمول اپل(Apple)  این گوشی های پلاستیکی را حتا با فناوری بالا, بپسندند. قصد اپل فروش محصولات شان در کشورهای در حال توسعه بویژه آسیایی مانند هند و چین است. شاید در آینده بخواهد که شبکه فروش خود را در بازارهای خاوری آسیا مانند پاکستان و افغانستان و دیگر کشورهاییکه در حال حاضر ارائه محصول در آنها ندارد, گسترش دهند.



آنها همچنین گوشی آیفون جدیدی بنام پنج اس(5S) را که ازدید فنی بسیار بالا است معرفی کرده اند, گرچه شاید مردم عادی علاقه مند این طرح جدید نباشند. شایعه ها در مورد رنگ جدید طلایی, حسگر بیومتریک, کامره جدید و فلش جدید آن درست از آب درآمد, بنا هیچ چیز متحیر کننده ای در آن وجود ندارد. در طرح جدید پنج اس این حسگر جانشین گذرواژه عبور شده است که بنام شناسه لمسی یاد میگردد. در جهان فناوری حسگرهای بیومتریک سالها است که یک واقعیت اند, اما تا هنوز کارایی شان چندان موفق نبوده است. کنجکاوم تا کارایی این سیستم را تجربه کنم. آرزو دارم که این گوشی به اثر عملکرد بد این حسگر قفل نماند.


 


کامره جدید این گوشی ها بسیار توسعه یافته اند و با در نظرداشت حسگرهای تازه آن بسیار تحسین برانگیز اند. با این حساب حالا میتواندی که دوربین عکاسی خود را دور اندازید و با آیفون خود تصویر و ویدیو بگیرید. بشما بطور جدی پیشنهاد میکنم که از طرح های 32 و 64 GB استفاده کنید, چون 16GB ظرفیت بسیار کمی برای تصویربرداری اچ دی(HD) و عکس برداری  با هشت میگا پکسل (MegaPixel) است. این یک مشکل بزرگ برای آیفون پنج و نکته ضعفی برای فلسفه کاری شرکت اپل است, چون آنها امکان استفاده از حافظه کارتهای خارجی را برای افزایش ظرفیت نمی دهند.



طرح بسیار انکشاف یافته آی او اس هفت(IOS7) از هجدهم ماه سپتامبر در دسترس است و من برای اولین بار آنرا در گوشی آیفو پنج خود تجربه خواهم کرد. برای دارندگان آیفون های پنج, آیفون پنج سی را هرگز پیشنهاد نمیکنم, آنها از مدل پنج اس استفاده کنند.



 



About the author

160