مدرسه سازی در افغانستان میتواند شما را هم به تالار کارنگی بکشاند - بخش یک.

Posted on at


فرشته فروغ از شبکه بانوان انکس, ایرن گلفادن (Eren Gulfidan) از شبکه فلم انکس, مایکل سوینی(Michael Sweeny) از بخش بازاریابی هدفمند شبکه انکس و فرانسسکو رولی(Francesco Rulli) از شبکه فلم انکس.


سه شنبه شب پرسش کلییشه ای, چگونه وارد تالار کار نیگی (Carnegie) شویم؟ را به چالش کشیدیم. پاسخش این است: تلاش کنید. تلاش کنید. تلاش کنید.



تقریبا یک سال پیش اقای فرانسسکو رولی(Francesco rulli) مرا وارد برنامه اش برای ساخت مدرسه در افغانستان کرد. سه شنبه شب بیانگر نتیجه ای کار ما بود که توانستیم محبت تازه خود را به فرهنگ و موسیقی افغانستان با دوست تازه خود بانو فرشته فروغ که در ماه نوامبر سال 2012 به نیویورک نقل مکان نموده است جشن بگیریم. در این مراسم در روز سه شنبه دوازدهم و فوریه (February) دانش آموزهای آموزشگاه ملی موسیقی افغانستان به اجرا پرداختند. گرچه بیشتر آهنگ ها قطعات قدیمی غربی بودند, دانش آموزها از ابزار سنتی موسیقی افغانستان مانند رباب و سه تار به شمول یک سلسله تغیرات آهنگین استفاده کردند تا آهنگ های بهتر سنتی را تولید کنند.


 


این همایش یکی از گردش های زیاد دانش آموزان است که با موسیقی ویژه خود به جاهای مانند وزارت خارجه و بانک جهانی می آیند. آموزشگاه ملی موسیقی افغانستان توسط احمد سرمست راه اندازی شده است که امروزه هم مدیریت آنرا در دست دارد. این یک مرکز آموزش رایگان است که دانش آموزها با زمینه های متفاوت مانند کودکان یتیم و خیابانی برای آموختن موسیقی به این مرکز مراجعه میکنند.



یک سوم دانش آموزهای این مدرسه دختر اند و تعداد زیاد شان را جوان ها تشکیل میدهند. دسته نوازندگان این مدرسه دانش آموزها از سن ده تا بیست و یک ساله را در برمیگیرد. این گردش دانشجویی همچنین دانش آموزهای دسته نوازندگان قدیمی جوانان مری لند(Maryland) و دسته نوازندگان مدرسه اسکارزدیل(Scarsdale)را نیز دربر میگیرد که در بخش جمع آوری منابع مالی یاری میرسانند. .



About the author

160