مدرسه سازی در افغانستان میتواند شما را هم به تالار کارنگی بکشاند. بخش دوم

Posted on at


زیر سلطه رژیم طالبان موسیقی طالبان نابود شده بود و آموزش همه انواع موسیقی منع بود. آموزشگاه ملی موسیقی افغانستان در سال 2010 تاسیس شده است تا دانش آموزهای علاقهمند هم از پسر و دختر که سالها نادیده گرفته میشدند را آموزش دهد.



این نخستین برنامه نیست که امکان آموزش های غیرسنتی را وارد افغانستان میکند. برنامه انکشافی افغان یک برنامه ابتکاری از جانب شبکه فلم انکس است که دانش آموزها را یاری میکند تا به انترنت و رسانه های اجتماعی وصل گردند.این برنامه دانش آموزها را به انترنت پیوند میدهد و بویژه به دانش آموزهای دختر این فرصت را فراهم میکند تا آموزشهای حرفه ای فراگیرند. بانوان افغانستان مدتهای زیادی از فرصت های آموزشی چشم پوشی میکردند, حقیقتیکه برنامه توسعه وی افغان و آموزشگاه ملی موسیقی افغانستان آرزو دارند تا آنرا تغیر دهند.



برنامه توسعه وی افغان یک برنامه مرتبط با بانوان انکس است. شبکه بانوان انکس یک تارنمای تازه ایجاد شده توسط شبکه فلم انکس می باشد. شبکه بانوان انکس یک تارنمای است که برای توانمند سازی بانوان در افغانستان و دیگر کشورهای آسیای مرکزی ایجاد شده است. این شبکه بانوان را در کشورهای در حال توسعه تشویق میکند تا موضوع های خود مانند فلم و بلاگ را ایجاد کنند و با مدیریت موضوع های آنلاین خود درآمد کسب کنند.این نمونه مستقل یک گام منطقی برای فارغ التحصیلان همکار برنامه توسعه وی افغان است. این شبکه از تارنمای خود فراتر رفته است و در شبکه لنک ان یک گروه را ایجاد کرده است که علاقهمند توانمندسازی بانوان می باشند.


چی توسط موسیقی و یا رسانه های اجتماعی, توانمندسازی جوانان افغانستان برای ابرازدیدگاهای شان و بیان داستانهای شان در یک پیمانه بسیار بزرگ می باشد. کمک به جوانان افغانستان برای کسب توانایی تا سرپاه خود بایستند میتواند تمام کشور را کمک کند. برنامه های ابتکاری مانند برنامه توسعه وی افغان و آموزشگاه ملی موسیقی افغانستان,با در میان گذاری تاریخ غنی افغانستان فرهنگ این مردم را به سازمانها و مردم سرتاسر جهان به معرفی میگیرند. بعضی وقت ها میتواند آنها را به تالار کار نگی  نیز بکشاند.



About the author

160