گرامی داشت از روز معلم در شبکه بانوان انکس, هرات, افغانستان

Posted on at


در قدم نخست میخواهم که احساسات خود را با دانش آموزها افغانستان در میانبگذارم


دانش آموزهای عزیز


کار با شما در جریان امسال در قالب برنامه توسعه وی افغان, شبکه بانوان انکس و فلم انکس در افغانستان بسیار خوش آیند بوده است. ما در این مدت توانسته ایم که پنجاه هزار دانش آموز را به شبکه جهانی مجازی پیوند زنیم.



آموزگارها گنجینه های دانش اند که ما را به سوی زندگی بهتر رهنمایی میکنند. آنها شمع گونه میسوزند تا ما را روشنی ببخشند. معلم نام پاکیست که همه میتوانند از آن برخوردار باشند. از استادهای خود بویژه استادهای دانشگاه که نقش مهم در آنچه امروز هستم داشته اند, بخاطر زحمات دیروزشان که امروز و فردای مرا میسازند, سپاسگذارم. از آنها بسیار آموخته ام و برای همیشه آنها را در ذهن خود خواهم داشت.


در زمانیکه هنوز خردسال بودم,عبارت "برای آزمون برگه بگیرید" ترس آور ترین عبارت بود که میشنیدم, اما حالا فکر میکنم آنها بهترین لحظه های زندگی من بوده اند. دیروز روز معلم بود و استادهای خود را بسیار یاد کردم. با این بلاگ این روز را جشن میگیرم و احساسات خود را با آنها درمیان میگذارم.



از گذشت سریع زمان در تعجبم, دیروز دانش آموز بودیم, اما حالا در نقش استاد به دیگران می آموزانیم, بازهم تا رسیدن به درجه واقعی استادی راه درازی در پیش است, حالا میتوانیم چالشهای فراراه استادهای خود را درک کنیم.


دیروز روز معلم را برای استادهای که در شبکه بانوان انکس سخت در حال آموزش اساسات فناوری معلوماتی و بلند بردن سطح علمی دانش آموزها با استفاده از آموزش دیجیتالی اند تجلیل کردیم. دانش آموزهای زیادی از ده مدرسه هرات در برنامه بانوان انکس در حال فراگرفتن آموزش اند و از دانش, آموزگارها بهره میبرند.



آشنایی دانش آموزهای دختر با فناوری نوین که یک دانش تازه است سطح دانش شانرا در زمینه های متفاوت بلند میبرد و برای شان آموزش و اقتصاد پایدار که از اهداف شبکه بانوان انکس در افغانستان, آسیای مرکزی و جنوبی می باشد, فراهم میکند.


این برنامه ها یکی از گامهای کارا و موثر برای کشورهای در حال توسعه مانند افغانستان است. همه ما میدانیم که چالش ها و مشکلات امروز نتیجه کمبود دانش است. امروزه, مردم افغانستان به قدرت دانش برای آینده بهتر و صلح آمیز باور دارند.




About the author

160