تغذیه خوب در راستای موفقیت تحصیلی

Posted on at


کودک باید به میزان لازم انرژی دریافت کند نه کمتر و نه بیشتر. بنابراین زمانی که کودک چاق می شود، مشخص است که میزان انرژی دریافتی او بیش از نیازش بوده و باید برنامه اش اصلاح شود.

 

همچنین بهتر است برای تهیه غذاهای سرخ کرده، مواد غذایی را به جای سرخ کردن زیاد، فقط تفت بدهید و حتما هم از روغن مایع مخصوص سرخ کردن استفاده کنید. 

کلسیم و فسفر نیز باید به مقدار کافی در برنامه غذایی کودک وجود داشته باشد. وی با اشاره به این موضوع، می گوید: لبنیات از بهترین منابع برای دریافت کلسیم و فسفر است و حتما باید به مقدار کافی مصرف شود. علاوه بر این، برای جذب کلسیم و فسفر، کودک حتما باید به مدت کافی در معرض نور خورشید قرار بگیرد.

 

به گفته بزرگمهر، کودکان باید نسبت به نیازهای تغذیه ای خودآگاهی کافی داشته باشند. به این معنا که لازم است آنها بدانند به چه موادی نیاز دارند، چطور باید این نیاز را تامین کنند و کمبودهای غذایی چه صدمه ای به سلامتشان وارد خواهد کرد بنابراین نباید فراموش کنیم، آگاهی دادن به کودک و افزایش اطلاعات او درباره نیازهای تغذیه ای، یکی از بهترین شیوه ها برای اصلاح برنامه غذایی اش به حساب می آید.

* تمام صبحانه ها یكسان نیستند.بهتر است از برخی غلات صبحانه‌ با شكر فراوان استفاده نكنیم 

* اگر كودك شما غلات صبحانه‌ای دوست ندارد از تخم مرغ استفاده كنید.

 

* تخم مرغ دارای "كلاین" بالا است كه به ایجاد سلول‌های حافظه كمك می‍كند.

 

ماهی‌های چرب و امگا 3:البته این مورد ممكن است اشتها آور نباشد اما ماهی چرب مانند ماهی آزاد،تن و ساردین منبع قوی اسیدهای چرب امگا3 هستند

 

برای صبحانه وقت بگذارید

 

بارها درباره اهمیت مصرف صبحانه صحبت شده و متخصصان و کارشناسان تغذیه در این باره توضیح داده اند. با این حال، متاسفانه هنوز هم بسیاری از افراد و بویژه دانش آموزان، از خوردن صبحانه طفره می روند و این وعده غذایی را براحتی حذف می کنند.

 


About the author

jkahmadi

Freelance Web and Graphic Designer, Blogger and Social Media Activist.

Subscribe 0
160