اسلام

Posted on at


مذاهب انبوهی در این گیتی وسیع و فراخ وجود دارد، دین رول مهم و ارزنده ای را در زنده گی انسان ایفا می کند؛ در واقع انسان بدون مذهب مانند جسمی که فاقد روح باشد میباشد. یک کشور در طول تاریخ خویش مذاهب زیادی را طی نموده تا به یک آئین موثرو مبنی بر منافع بشریت که ناجی رعیت بوده، مانند اسلام دارای اصول حقیقیمی باشد.


در طول زمان آئین های زیادی تبادله شده که یک آئین به مرور زمان جای خود را به آئین برتر می دهد و خداوند منان "جل جلاله" چهار مذهب را به انسانان روئ زمین عطاء فرموده است: اولین آن شریعت حضرت داوود "علیه السلام" که کتاب زبور می باشد، دومین شریعت حضرت موسی "علیه السلام " که کتاب تورات یا توریت بوده.



سومین شریعت حضرت عیسی " علیه السلام " که کتاب انجیل می باشد وهمچنین چهارمین یا آخرین شریعت ها که ختم المرسلین حضرت محمد مصطفی"صلی الله علیه وصلم" که کتاب الفرقان برای ایشان نازل گردیده است.با آمدن این کتاب "قرآنکریم" تمام کتاب ها ومذاهب دیگرمنسوخ گردید.با ظهور دین مبین اسلام آدمیان از جهالت،قساوت و مشقت ها نجات یافته وبه سوی روشنائی روان شدند.


واژه اسلام بهترین کلمه در جهان بوده،اسلام یعنی برابری،مساوات و رسیدن انسان به روشنائی ورستگاری است؛ روشنائی که شگفت آور است.دین مقدس اسلام یعنی همسان بودن حقوق انسانهاست.این دین حقیقی بوده و فنا ناپذیر است، کامل و همه جانبه می باشد.


کلمه اسلام "در لغت بمنای فرمانبرداری از خداوند "جل جلاله" وتسلیم شدن به حقایق غیبی و نا غیبی می باشد."اسلام آئین زیبا ورعنا ئی است، اگر داخل آن شوی فکر بیرون رفتن را فراموش خوا هی نمود.



اسلام را آزادی بنامید؛ زیرا هر انسان در آن به حق وآزادی خویش می رسد، آئین اسلام دین حق،بسنده وپسندیده ئی است، دین کامل و ختم کننده همه ادیان الهی می باشد.


اسلام مذهبی است دارای مبادی،تعلیمات،احکام وقواعد ثابت وراسخ که باید به صورت کامل پذیرفته شده ودر جامعه تطبیق گردد و نتایج مفید ومثبت آن هویدا شود.ایزد منان اسلام را بحیث آخرین دین برای بشریت بر گزیده است.


در نتیجه اسلام دین والا وغیر قابل تجزیه بوده و ملاطفت،موهبت،مبرم،منزه، فیروزی و وجاهت را می آفریند؛ همچنان اسلام یعنی نجات از ادبار،ولوله و یغما بوده وهویدا بودن صداقت ورستگاری است.



"اسلام در ذات خویش ندارد عیبی"


                                             "هر عیب که است از مسلمانی ماست"                                           


برای خواندن مطالب قبلی فلم انکس لیسه امیر علی شیر نوایی میتوانید پیوند زیر را دنبال نماید:


http://www.filmannex.com/AmirAliSherNawaie/blog_post


تمنا



About the author

AmirAliSherNawaie

Amir Ali Sher Nawaie was established in 1368. At first, it was both a male and female school but in different shifts until 1390. In 1390, it became a female school and students are now studying in three shifts. It has 29 classes, more than 4,000 students and 155 teachers.…

Subscribe 0
160