هدف ازدواج

Posted on at


هر وقت که حرفی از ازدواج میشود نزد ما سوالاتی چون:


ازدواج چیست؟


هدف از ازدواج چیست؟


چه وقت باید ازدواج کرد؟


پیش می آید که در جواب این سوالات باید گفت:


ازدواج یک امریست که برای هر زن ومرد فرض است.


"هدف ازدواج کردن هرانسان این است که به صحنه زندگی آوردن نسلی پاک وخدمتگذار وجلوگیری ازآمیخته شدن نسل وفرزندان آنها می باشد."


هر انسان باید سن قانونی را تکمیل کرده وازدواج کند٬چراکه این امرالله تعال و سنت نبی کرام میباشد.وبرای اینکه یک نسل پاک وصداقتکار در جامعه تقدیم کند بایدمسولیتها که بخاطر اولاد خود به دوش دارند باید بخوبی از عده آنها برآمده.



حالا سوال اینجاست, که برای اینکه این نسل رفته رفته کلان شود و یک شخصی تحصیل کرده با اخلاق تقدیم جامعه کند باید چی کرد؟


در جواب سوال یاد شده باید گفت: که در نخست هر پدر و مادر باید چیزهایی را که در زندگی اولاد های آنها رول مهم دارد به آن توجه خاص کنند، که آن عبارت از تربیه خوب و تحصیل آنها می باشد. والدین باید به اولادهای خویش نظارت خوبی بکنند تا اولادهای مورد سویاستفاده بعضی از اشخاص بد قرارنگیرند،و نگذارند تا نیمه های شب به بیرون از خانهسپری کنند. با کسانی نشست برخاست کنند که باعث معتاد شدن اولادهای شان شوند و به مثل یک شخص بیکار در جامعه به بار بیایند و یک شخص ولگرد باشند.



هدف ازدواج این است, که اولاده ها خوبی با تربیه و تحصیل کرده در جامعه اسلامی تقدیم کنند. این وظیفه هر پدر و مادر است که توجه خاص به خواسته های اولادهای خود داشته باشند، که این مهم ترین نکته در زندگی هر اولاد است که باید به آن سخت توجه داشته باشند. چرا که در بعضی نکات کشور ما دختران و پسران سن قانونی را تکمیل نکرده ازدواج می کنند، با وجود اینکه تجربه زندگی مشترک را ندارند و از یکدیگر شناخت زیادی ندارند و این کار باعث نابودی زندگی هر دوجانب آنها میشود.


نکته دومیکه باید پدر و مادر به آن توجه خاص داشته باشند، اینست که به تحصیل اولاد خود توجه زیاد داشته باشند تا که اولادشان از جمله بهترین و صالح ترین افراد جامعه باشند. و بتوانند که در زندگی خود تصامیم درستی را گرفته و زندگی عاری از مشکلات را داشته باشند. و بتوانند همسر آینده خود را خود شان انتخاب کنند و به بهترین شیوه, زندگی خود را با خوشی ها بگذرانند.



برای خواندن مطالب قبلی فلم انکس لیسه امیر علی شیر نوایی میتوانید پیوند زیر را دنبال نماید:


http://www.filmannex.com/AmirAliSherNawaie/blog_post


شکوفه



About the author

AmirAliSherNawaie

Amir Ali Sher Nawaie was established in 1368. At first, it was both a male and female school but in different shifts until 1390. In 1390, it became a female school and students are now studying in three shifts. It has 29 classes, more than 4,000 students and 155 teachers.…

Subscribe 0
160