فن آوری و رسانه اجتماعی در افغانستان با آقای دین سومترا دوتا

Posted on at


با تازگی مقاله ای در مورد چگونگی تغیر مردم  به گونه های متفاوت با استفاده از فن آوری خواندم. این مقاله اثری از سومترا دوتا نوسنده, استاد دانشگاه, تجارت پیشه و از اول جولای(جوئیه) 2012 مسوولیت مدرسه مدیریت ساموئیل کورتس جانسن Samuel Curtis Johnson Graduate School of Managementدر دانشگاه کورنل “ Cornel University” را به عهده دارد. دیروز فرصت مصاحبه با او را یافتم و میخواهم از او نقل قول کنم که "ما به سطح جهانی ارتباط دست یافته ایم.دیگر انترنت امتیاز طبقه ای ویژه و یا پولدارها نیست".



فضای مجازی مانند فضای فیزیکی و جغرافیایی که بین مردم بر اساس قدرت سیاسی و ثروت فرق قایل میشود نیست, گرچه میتوان در فضای مجازی نیز در بین افراد فرق قایل شد. محتوا, کلید اساسی موفقیت  و رهبری در فضای مجازیست.


بدون توجه به اینکه چقدر ثروت و قدرت دارید, تولید موضوع و محتوا اقتدار و توانایی شما را به نمایش میگذارد و شما را به حیث یک رهبر متفکر به دیگران معرفی میکند. این قدرت و افسون رسانه اجتماعی و دیجیتالی در زندگی امروزی ماست.



دسترسی شش ملیارد نفر در سرتاسر جهان به گوشی همراه ارتباط و حضو آنلاین را بسیار ساده کرده است.


پیوستن به جهان مجازی و معرفی خود به جهان کاریست که مدرسه ها در هرات در حال انجام دادنش هستند. در هر مدرسه دخترانه هرات بین سه تا چهار هزار دانش آموز وجود دارد که پیوستن همه شان به رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک” Facebook”, تویتر”Twitter”,لنک ان”Linkedin”, تمبلر”Tumbler”  و ارتباط با همتایان شان در سرتاسر جهان یک جمعیت بزرگی از دختران دانش آموز افغانستان را در جهان مجازی به نمایش میگذارد. آقای دوتا با حس همکاری پیشنهاد های بسیار خوبی را برای ما در مورد برنامه های زنان انکس” Women’s Annex” ارائه کرد و بسیار علاقه مند همکاری برای ایجاد ارتباط بین مدرسه های هرات و دانشجویان و دانشکده های دانشگاه کارنل هست.


 



About the author

160