قدیست حضرت محمد(ص

Posted on at


 


الهی! ای کریمی که بخشنده اعطایی


ای حکمیی که پوشنده خطایی


ای احدیکه در ذات و صفات بی همتایی .


سپایگذارم .


در اوایل سپاسگذاز آن ذات بی همتا که مهربانیش در تمام اموارت زندگی از اوایل یکه انسان خلق شد. مهربانیش قابل قدر است .سپگذاری این موضوع مقاله ام از برای آن منجی عالم بشریت،فخر کاینات،بهترین موجودات.سردارعالم،سردار انبیا حضرت محمد (ص) است .سلام بر خاتم مهربانی و عشق! سلام برایکه گام های مهتابی اش شب ها جهل بشر را جاده های راستی گشاند. آری! آنیکه نورش آسمان و زمین را در برگرفت. با مهربانی خداوند بی همتایم با این منجی عالم بشریت راه جهل و نادانی شد به یک نور ذاتیکه خودش آفرید همه جهان را در گرگون که نورش جهان را به سوی کرامت و بزرگی گشاند.



 


آری! حضرت رسول الله (ص) را برای ما ادا کرد . خدایا سپاسگزارم که تو این بنده بزرگت با مقام والایش به ما ری و گرنه زندگی.ونه! تمام جهان به سوی گره ها بسته جهل و نادانی دوان بودند که با این جهل نادانی خود در گودال های تاریک انداخته میماندند


 


.


خورشید عشق را ره شام و زوال نیست .


بر هر دلی که تاقت در آن ضلال نیست .


در آسمان دلبری و آستان عشق .


نور جمال دلبر ما را مثال نیست .


سردار انبیا...


حضرت محمد (ص) بهترین انبیا بودن .آری! تمام پیامبران خوبهایی به خصوص داشتن هر کدام در راه دین مقدس اسلام و منتشر آن از مرز های جهان سراسر جهان زحمات زیادی متحمل شدند.برتری حضرت محمد(ص) به این بود که خداوند به کرامت که حضرت محمد (ص) داده بود خدایش را آشکار کرد. و حضرت محمد(ص) همراه خداوند به شیب یک حایل گپ میزدد. وقتکه حضرت محمد(ص) به بعثت رسیدند حوف میرد . خداوند بر ایشان بهترین هدیه، و بهترین هدیه که کتاب بزرگ اسلام است (قرآن مجید) را برایشان هدیه داد.تا باشد مردمیکه در جهل و نادانی و در گودال های فقروبیچارگی زندگی میکرند


 


 



.با آمد شان همگی انسان چه طبقه زن بود چه مرد مقام شان باهم مساوی گردید.زنیکه قبل از اسلام و قبل از بعثت حضرت محمد(ص) با بدترین شیوه با ایشان رفتار میشد حتی دختران و یا زنان را زنده به گور میکردند و یا با آمدن دختر به خانه ایشان یک ننگ برای خود میدانشن همه از بین رفت. وقتیکه حضرت محمد(ص) پا به عرصه وجود گذاشتن تمام دنیا در تمام امورات متفاوت کردند.در تمام عرصه برای هر کدام انسان بزرگی بشریت بخدمت داره شد.آمدن حضرت محمد(ص) یک بخشه الهی بسوی ما انسان ها بود.


اما!وفات شان تمام مسلمان را غمگین ساخت.اما!حضرت محمد(ص) آثاری از خود بجا گذاشتن که تا آخرین روز دنیا برجاست .بهترین آثار شان پخش قرآن مجید در جهان بود.قرآن مجید که بهترین آثار خداوند متعال(ج) برای منجی عالم بشریت حضرت محمد(ص) نازل ساخت همیشه پابرجست و از خود شان آثاری چون...اخلاق،شرف، مقاومت در مقابل دشمن اسلام،توانایی،عبادت، عشق پرودگار، عشق به دین، عشق به اسلام.و همچون این ها هزارها آثار از خود تا عبدالهباد برجاست.


در شب رحلت خاتم انبیا،محمد مصطفی (ص) فرشتگان عرش میگریند. عاشقانش با چشمانی اشک آلود مرثیه غم میرانید .ما نیز در شب رحلت آسمانی اش در سوگ می نشستیم .یا رسول الله (ص)....بسی در ماندام.


با دوکف خاک بیر کرده ام


بی کسان را کس تویی در هرنفس


من ندارم در دو عالم جز تو کس


ازین بحر بی پایان چه نویسم .هر گویم قطره ازین بحر را نتوانم برآرم .اینست در آخر.سروجانم به فدایت یا رسول الله (ص) ....


 




About the author

160