مقام و جایگاه خاص

Posted on at


من بهترین مقام را دارم در همه جاه !


من شاگرد مکتب هستم و همه ساله در مکتب اول نمره میشوم . بلاخره شاگرده نخبه در تمام مکاتب شناخته شودم و در هر موضوع و مسابقات مکاتب مقام اول را می گیرفتم . نمی دانم که این همه از تأ ثیر چیست ؟


از مکتب فارغ شودم و امتحان کانکوررا دادم . بلاخره نتایج آمد و من اول نمره پوهنحی طب نیز اعلام شودم دردانشگاه ازهمه شاگردان پیشترین شاگرد در درس هم بودم و هر روز که به سرصنف می رفتم بهترین کسی که درس را تشریح می کرد در دانشگاه من بودم همه شاگردان حیران بودند که در وجود من چیست ؟ که این قدر پیشرفت ها را داراهم خود من هم نمی دانستم که چرا این قدر خوبی ها در وجود من موجود است .



من دختری بودم که تمام پیشرفت هم به دوش من بود و هم دانشگاه می رفتم و درس می خواندم از کارهای خانه بگویم صبح ساعت (4) که از خواب بیدار می شوم تا به ساعت (7) صبح تمام کار هایم تمام می شود .


اولاَ اگر لباس ناشسته می داشتیم می شستم و در ماشین نیز خشک می کردم و آنها را به خانه می آورم تا اذ ان صبح کارهایم تمام می شد . بعداً نماز صبح را می خواندم . و باز لباسها را منظم می کردم و بعضی ها را اُتو نیز می کردم و لباس هر کدام را به الماری شان می گذاشتم .


و بعد از این همه جاروکشی می کردم و تمام اتاق ها را جمع آوری می کردم و نیز چای و صبحانه را به صبح آماده می کردم . و بعد از این همه حمام می کردم و باز راهی دانشگاه خود نیز می شودم .


و آه راستی وظیفه ای دیگری هم دارم . و بعد از دانشگاه کورس داشتم و شاگردان را مضامین انگلیسی و کامپیوتر نیز درس دی دادم . بلاخره عصر می شد به خانه می آمدم و باز به شام آماده گی کامل می گیرفتم و دسترخوان رادرست میکردم


.


و همه ما باهم غذا را نوشه جان میکردیم و من هم ظرف هایم می شستم . تا به (2) بجه شب بیدارمی بودم چون درس می خواندم . امروز چندسال گذشت ! من از دانشگاه با مقام عالی نیز فارغ شدم . وبهترین جایزۀ سال را در بین شاگردان دانشگاه گیرفتم .


بلاخره این همه را کنار بگذارید. امروز من بزرگترین داکتر در سطع کشور شناخته شدم و از هر لحاظ مقام بلندی را به خود گیرفتم و وقتی که از خواب بیدار شدم به فکرافتادم و فکر کردم که این همه مقامات بلندی که نصیب من شده است یک خواب بوده . چونکه من این همه خوبی های وجودم را در خواب خود هم نیز دیدم . وبعد بسیار خوشعال شدم و با خود گفتم : که اگر از این همه خوبی ها برخوردار نبودم خیرباشه .................. ! در خواب خود که بسیار مقام بالای گیرفتم و برحال لذت که بردم.


تشکر خواب عزیز..................................................................... !                         


 



About the author

hangama12

هنگامه عظیمی هستم در سال 1375 در شهر هرات متولد شدم هم اکنون متعلم صنف 12 مکتب محجوبه هروی میباشم

Subscribe 0
160