نابرده رنج گنج میسر نمی شود....

Posted on at


                          


(نابرده رنج گنج میسر نمی شود                       مزد آن گرفت جان برادر که کار کرد)                                 


هر انسان با تلاش و پشتکار میتواند به اهداف خود نائل آید .


این گفته بزرگان است که میگویند :(صبر تلخ است ولیکن بر شیرین دارد.) با صبر و حوصله و پشتکار و امید به آینده روشن میتوان به اهداف طولانی مدت دست یافت.


انسان نباید با مقابله شدن به کوچکترین مشکل نا امید شود و دست از تلاش بردارد . بلکه اعتماد بنفس داشته و بگویید من میتوانم و واژه نمی توانم را از برنامه روزانه خود حذف کند چون( نا امید شیطان است .)


شاگردان لیسه گوهرشاد بیگم نیز بعد از سپری نمودن ماه مبارک رمضان و سر بلند آمدن از امتحان الهی و بعد از طی نمودن ایام عید سعید فطر با شروع مجدد مکاتب در مکتب حضور بهم رساندند و درطول این هفته موفق به کسب اطلاعنامه های شان گردیدند .



البته عده ای شاد و خندان و تعدادی مایوس و گریان بودند چون آنانیکه به درجات عالی رسیده بودند و شب تا صبح درس خواندند و به هدفی که داشتند رسیدند و تعدادی که فقط روز خود را سپری نمودند و اعتنائی به درس و مکتب نکردند اظهار ندامت داشتند و متاثر بودند که چرا وقتشان را ضایع کردند و با چشم گریان و درجه ناکامی بسوی خانه هایشان راهی شدند.



کورس فلم انکس درین هفته با حضور شاگردان بعد از تعطیلات عید مجدداً آغاز شد و شاگردان با نوشتن و نشر مقالاتشان در سایت دوباره این روند را آغاز نمودند .


البته شاگردان فعالیت های دیگری را نیز انجام دادند و جملات تقدیر و تحسین را در کاغذ های بزرگ با دیزاین های زیبا و نقش و نگار تهیه نموده و خواستند اظهار سپاس شان را ازین طریق از women’s annex و و سایر پرسونل فلم انکس نمایند.


اسامی مژگان و مریم مقالاتی را تحت عناوین (بهترین دوست کیست؟ و بزرگداشت از عید فطر) به رشته تحریر درآوردند که به دفتر ارسال گردید.




About the author

Ghouharshad

Ghouharshad High School is established in 1340 at the time of Zahir Shah in the middle of Herat city. The school is including 54 classes, 254 teachers, and about ten thousands of students who are studying in different shifts. Afghan Citadel Software Company equipped the school with an IT Class…

Subscribe 0
160