افغانستان بدترین و سویدن بهترین پاسپورت دنیا را دارند

Posted on at


شرکت مشاوره ای ̎موهاب̎ در بریتانیا گزارشی از مقایسه پاسپورت های 208 کشور دنیا را منتشر کرده و نتیجه بررسی این شرکت بهترین و بدترین پاسپورت کشورها را مشخص کرده است. در قعر فهرست تنها نام افغانستان موجود است، کشوری که تنها می تواند به 28 کشور دنیا بدون ویزه سفر کنند در سطر فهرست، سویدن، فنلاند و بریتانیا سه کشوری است که اتباع این کشورها بدون ویزه به 173 کشور سفر کرده می توانند. پاسپورت این سه کشور با اعتبارترین پاسپورت مسافرتی در دنیا شناخته شده است. 
در قعر فهرست تنها نام افغانستان موجود است، کشوری که اتباع آن تنها می تواند به 28 کشور دنیا بدون ویزه سفر کنند. پاسپورت این کشور بدترین پاسپورت مسافرتی دنبا شناخته شده که اتباع آن هنگام سفر باید طی مراحل اداری بی شماری را پشت سر بگذرانند.
کشورهای مانند امریکا، دنمارک، لوگزامبورگ و آلمان در مکان دوم جدول قرار دارند، دارندگان پاسپورت این چهار کشور بدون ویزه حق مسافرت به 172 کشور دنیا را دارند. اتباع کشورهای بلجیم، ایتالیا و هلند نیز می توانند بدون دریافت ویزه به 171کشور سفر کنند و در مکان سوم جدول قرار دارند.کاناداد، فرانسه، چاپان، ناروی، پرتگال، اسپانیا و ایرلند در مکان چهارم جدول هستند با حق اجازه سفر بدون ویزه به 170 کشور دنیا. در انتهای جدول، کشورهای عراق، سومالیا و پاکستان به ترتیب با داشتن حق سفر به 31 و 32 کشور وضعیت بهتری نسبت به افغانستان دارند.



About the author

KAMTVNetwork

Kam TV the Entertainment Channel

Subscribe 0
160