حفـــاظت جلـــد

Posted on at


جلد یکی از اساسی ترین عضو بدن ما میباشد.جلد انسان حساس ترین بخشی است که باید از آن محافظت شود و عموما آدم ها 3 نوع جلد دارند:
جلد خشک
جلد چرب
جلد ملایم



چگونه میتوان از جلد محافظت کرد:
اگر شما داری جلد خشک هستید هر روز یک مرتبه صورت خود را با مرطوب کننده چرب کنید و از شستن آن با صابون جلوگیری کنید البته توصیه میشود تا از صابون مخصوص جلد خشک استفاده کنید تا پوستتان همواره ملایم باشد, از قرار گرفتن در مقابل آفتاب جلوگیری کنید زیرا باعث کفیدگی پوست میشود.
اگر دارای جلد چرب هستید از استفاده هر نوع کریم های چرب جلوگیری کنید زیرا استفاده کریم در جلد چرب باعث برآمدن بخار در صورت میگردد, کوشش کنید تا هر روز 2مرتبه صورت خود را با آب و صابون بشوئید.
معمولا افرادی که دارای جلد چرب هستند از برآمدن بخار های زهدی, گوشتی, لکه و دانه های قهوه ای شکایت دارند.
هرگاه خواسته باشید تا از این مشکلات نجات پیدا کنید لازم است تا از موادی استفاده کنید که چربی صورت شما را کاهش دهد و از خوردن غذاهای تند و میوه های خشک و گرم جلوگیری کنید.هرگاه خواسته باشید جلدتان ملایم و یا مرطوب گردد از ماسک های استفاده کنید که تقویت کننده پوست بوده و نه تنها فایده جسمی دارد بلکه به زیبایی جلد شما می افزاید


.
اگر داری جلد ملایم هستید باید بسیار خوشحال باشید زیرا بهترین جلد از آن شماست و نیاز به پرهیز از خوردن هیچ غذایی نیستید و فقط نگذارید تا جلد تان در معرض آفتاب قرار بگیرد و در سرمای زیاد نیز آن را مرطوب نگه دارید اما از سویی هم باید خیلی موراقب جلدتان باشید زیرا این نوع جلد بیشتر به سرطان جلدی مبتلا میشود..
معمولا ماسک هایی که برای جلد صورت و بدن استفاده می شود مخلوط شده و ترکیب یافته از مواد و خوراکی های طبیعی است و هیج نوع مواد کیمیاوی در خود ندارند. این را باید دانست که مواد و لوازم آرایشی که استفاده می شود تمامی آنها در ترکیب خود هر نوع مواد کیمیاوی دارند و این مواد باعث خرابی جلد بند میگردد و گاهی سرطان های جلدی را به همراه خواهند داشت.
و اما سرطان جلدی چیست؟ .
سرطان مرضیست که در تمام بدن انسان ریشه میدواند و تمام عضلات بدن را از رشد باز میدارد و در نتیجه انسان را ضعیف میکند و در ابتدا از ریزش مو شروع میشود طوریکه هیچ مویی در بدن شخص مریض باقی نمی ماند. و اما سرطان جلد... این بیماری نیز اگر هر چه زودتر به علاج آن اقدام صورت نگیرد باعث به تلف رساندن شخص میشود.


سرطان پوست گاهی اوقات بنا به اشعه بنفش رنگی که از آفتاب پدید می آِید در جلد افراد ظاهر میگردد و در بین 10 الی 30 سال بروز میکند.بیشترین ضرر را نور آفتاب می تواند در پوست داشته باشد و معمولا افرادی در خطر سرطان جلدی هستند که دارای پوست ملایم هستند , موجودیت خالهای و  لکه های قهوه ای در جلد, افرادی که در کودکی به آفتاب سوختگی مصاب شده بودند,کار کردن در هوای آزاد, داشتن سرطان جلدی نسلی.


 


گاه انسان هایی در دنیا هستند که به زیبایی بیش از جد اهمیت میدهند و بار ها جلد صورت خود را با هر نوع موادی عملیات میکنند گاهی این عملیات باعث خرسندی افراد میگردد اما گاهی اوقات صورت را از آنچه بود به مراتب زشت تر و نادیدنی تر میسازد.
برای اینکه از چنین مرضی در امان باشید باید خیلی مراقب صحت و جلد باشید و هیچ گاه از موادی که از سالم بودن و صجی بودن آن اطلاع ندارید استفاده نکیند.
شاید گاهی اوقات خودتان بخواهید تا یک اختراع جدید در روش زیبایی داشته باشید, در اینجا به شما توصیه میشود تا با این افکار ذهن تان را درگیر نسازید.....!


وامن انکس



About the author

womensannex-kabul

Women's Annex Kabul is a blogging and film platform that empowers the women and children of Central Asia with a "pay for content" model where bloggers and filmmakers get paid based on their Buzz (performance) Score. Monthly payouts on Women's Annex can range from as little as $5 per month…

Subscribe 0
160