اسلام

Posted on at


 


دین اسلام رو به رشد ترین و بزرگ ترین دین در سر تاسر جهان می باشد. دین اسلام یک ملیارد پیرو دارد .امروز مسلمانان یعنی کسانیکه پیروی از دین اسلام می کنند در تمام جهان زندگی می کنند اگرچه اسلام از عربستان شروع شد اما نیم از مسلمانان جهان در صفهات جنوب و جنوب شرق آسیا زندگی می کنند.کشور های که بیشترین نفوس مسلمان رادارند عبارتند از:اندونزیا، هندوستان، بنگلدیش وپاکستان است. تقریبا یک چهارم مسلمانان در خاور میانه و چند ملیون دیگر در ایالات متحده آمریکا زندگی می کنند.



پنج بنای اسلام


هر انسان باید پنج وظیفه را انجام دهد.ایمان آوردن یکی از مهمترین پنج بنای اسلام است


شخصی که به خداوند(ج) و به حضرت محمد(ص) باور داشته باشد مسلمان واقعی است. دومین وظیفه نماز است.مسلمانان باید روز پنج وقت نماز بخوانند صبح چاشت عصر شام و خفتن.وقتی مسلمانان نماز می خوانند روی به طرف شهر مقدس (مکه) که در عربستان سعودی است می کنند. در روز های مقدس (جمعه) مسلمانان به مسجد می روند برای نماز خواندن و گوش دادن به سخنان ملا.



هر مسلمان مکلف است تا در ماه نهم جنتری های اسلامی که بنام ماه رمضان است روزه بگیرد.در آخر ماه رمضان مسلمانان روزه را با جشن (عید فطر) است می شکنند.قرآن گفته مسلمانان در طول عمر خود باید به زیارت به مکه بروند در این سفر انسان کعبه معبر مقدس در مرکز و مسجد نبوی را ملاقات می کنند.مسلمانان از سراسر جهان به سفر حج می روند.



تهیه کننده:مرسل (احدی)



About the author

Ghouharshad

Ghouharshad High School is established in 1340 at the time of Zahir Shah in the middle of Herat city. The school is including 54 classes, 254 teachers, and about ten thousands of students who are studying in different shifts. Afghan Citadel Software Company equipped the school with an IT Class…

Subscribe 0
160