خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان

Posted on at

This post is also available in:

 

سال ۲۰۱۴ فرا رسیده، و نیروهای ناتو خروج را از افغانستان آغاز خواهند نمود. ناتو بیشتر از ۱۰ سال پیش به اینجا آمد زمانی که رژیم طالبان سقوط کرد. جنگ در افغانستان برای ۳۰ سال کشور را به ویرانی کشانیده است. برای بیشتراز۱۰سالاست که ناتوودیگرگروههای متحد امنیت ونظم رادرافغانستان نظاره گرهستند واز دموکراسی در کشور حمایت میکنند. آنها پولیس افغان و اردو را برای بدست گرفتن نظم و امنیت کشور بعد از خروجشان آموزش میدهند.

 

دراین اواخر، حمله به نیروهای متحد توسط طالبان برای دلگرمی نیروهایشان بیشتر شده است. طالبان منتظر خارج شدن نیروها هستند و در اینجا هست که ما خواهیم دید نیروهای افغانستان چگونه با خطرات مبارزه خواهند کرد. ناتو خروج همه ۱۳۰۰۰۰ سرباز را از افغانستان در پایان سال ۲۰۱۴ تایید نمود، و سپردن وظیفه جنگ به نیروهای افغان در وسط سال جاری صورت خواهد گرفت. 

 

جنگ در افغانستان خسارات جبران ناپذیری به زیربنای اقتصادی کشور زده است. و سازمانهای امداد رسان بدون وقفه برای ساخت زیربناهایی مانند سرک، خانه، مکاتب، مکانهای تجارتی و تلاش برای بهتر نمودن اقتصاد کشور کار میکنند. فرانسیسکو رولی از طرف فیلم انکس در ویدیو بالا فکر میکند که فرصت های بسیاری برای افغانها بعد از خروج نیروهای ناتو بوجود خواهد آمد. نقش ناتو در ایجاد صلح و کمک به سرمایه گذاری ها خصوصی است. بخاطر جنگ در افغانستان، نبود کمپانی های بزرگ برای ایجاد فرصت های کاری احساس میشود. بیشتر افراد تجارت شخصی دارند. اغلب این افراد از عهده سیاست های مضر تجاری و محیطی برمی آیند. بنا توقع میرود که سرمایه گذاران بیشتری دیدگاه خود را دنبال کنند.

 

همچنین احساس میشود که افغانستان روی موقعیت خود در آسیای مرکزی و فراهم آورنده تسهیلات خطوط نفت برای کشورهای مختلف تمرکز کند. این میتواند نقش کلیدی در آسیای مرکزی و جنوبی در طول زمان داشته باشد. افغانستان روابط خوبی با بیشتر همسایگان خویش مانند هند و پاکستان که روابط خوبی با هم ندارند دارد. این موقعیت خوبی برای افغانستان ایجاد میکند، چون کشوری محسوب میشود که خطری برای هیچ کدام از این دو کشور ندارد. افغانستان توسط هر دو کشور پاکستان و هند بمنظور توسعه پروژه ها کمک شده است. آنها میتواند از این موقعیت بعنوان یک مزیت استفاده کنند. آنها همچنین میتوانند از این روش برای انتقال دانش بخصوص تکنولوژی آی تی و ساخت و ساز استفاده کنند. این همچنین رابطه واحدی بین ایران که میتواند بسیار مفید باشد با در نظر داشت این که روابط خوبی با بسیاری از کشورهای دیگر دارد.

 

بنا خروج نیروهای ناتو و کنترل کامل افغانستان آینده روشنی را برای افغانها پیش بینی میکند. 

 

برای همه پست های من در افغانستان به وب چنل من سر بزنید.



About the author

ruhollah-mehraban

hi, My name is Ruhollah, I am graduated from Language department of Kabul University, I am doing translation,web logging, I like to write and create ..

Subscribe 0
160