ازدواج های اجباری

Posted on at


 


متاسفانه یک از پدیده های مروج در افعانستان ازدواج های اجباری می باشد که چنین ازدواج ها بیشتر بخاطر بدست آوردن پول ویا هم بخاطر خون بها صورت می گیرد.


که معمولآ در اینگونه ازدواج ها برای قشر اناث تحمیل می گردد که بعد ها سبب یک سلسله مشکلات ناهنجاری ها ونابسامانی ها در جامعه می گردد.


خون بهایکه قصد آن از یک فرد (یک دختر) گرفته می شود که مشکلات و دشمنی ها را بین دو قوم یا دو خانواده از بین نبرده بلکه باعث می گردد که کشیدگی زیاد گردیده و دوام یابد چونکه اگر دختر بخاطر از بین رفتن دشمنی مجبور به ازدواج گردد در این ازدواج فامیل پسر هم جهت آزار و اذیت و گرفتن انتقام از این ازدواج


   استفاده می نمایند     


که باعث مشکلات و دشمنی های وخیم تر می گردد ازدواج های اجباری عمدتآ به اثر عدم آگاهی کامل از حقوق مدنی و بشری و بی سوادی در بین جامعه صورت می گیرد.که در نتیجه این گونه ازدواج ها اکثرآ منجر به خود سوزی ، خود کشی ، قتل ودر بعضی اوقات منجر به فرار هم می گردد و کمتر اتفاق می افتد که اینگونه ازدواج ها ثمر خوب داشته باشد و باعث یک زندگی آرام و مرفع و توام با خوشی گردد و دوام پیدا کند.


همچنان اگر به دین اسلام مراجعه شود در اسلام هم چنین ازدواج ها جایگاهی ندارد و اسلام هم به این گونه ازدواج ها مخالفت می کند برای ثبوت این ادعا می بینیم که از نگاه اسلام در ازدواج ایجاب و قبول به این معنی که ازدواج باید کاملآ به خواست و رضایت دو طرف صورت گیرد تا باشد در آینده از بروز


مشکلات ناشی از عدم انجام آن جلوگیری به عمل آید.


به امید روزی که در جامعه ما هم این پدیده خاتمه یابد واز بین برود تا ازدواج ها در پرتو قوانین الهی آداب انسانی ، اخلاق حسنه انجام پذیرد. 



About the author

SoniyaAkbarzade

soniya is a student in mahjuba hiravi high school ,enroled in school on 1384 she will graguat from school on1393 and soniya did a three-year competency test and she want to become adoctor in the future.

Subscribe 0
160