فرانسیسکو رولی و میکائیل سوینی : مدل آموزشی تجارتی : آیا همه میتوانند از آن استفاده کنند ؟

Posted on at

This post is also available in:

مقاله جدید در مجله نیویورک تایمز، مکتب تخنیکی جدید کورنل نیویورک، مدرسه که برای تدریس ساینس کاربردی در سطح فوق لیسانس تاسیس شده - هنر نوآوری در بخش تکنولوژی. کلاسها توسط زنان و مردان تجارت پیشه تدریس میشود، و دانش آموزان فضا را با کسانی که به مغازه در آن برای تجارت باز کرده اند و توسط گوگل اهدا شده است، تقسیم میکنند. مطابق به مقاله، Cornell NYC Tech فقط یک موسسه آموزشی نیست، یک آغاز برای آموزش است، دانش آموزان قابل انتقال هستند و کمپانی هایی که دنبال دانش آموزان و یا استادانی هستند که بتوانند از میان این محصولات انتخاب کنند.

 

در اطراف دانش آموزان کمپانی ها و بنگاههایی هستند که دنبال دست یابی به این فرصت ها هستند میتواند ساختار و تئوری  فعلی آموزش  را تغییر دهد.  این  تغییر در مدارس میتواند مدل جدیدی برا آموزش باشد - اگر بتواند موفقانه موانعی را که در مقابل آن قرار گرفته است بردارد. مکتب بنظر می آید که مسیر درستی را در پیش گرفته و دانش آموزان را برای کار ، بدون مزد و برای تجارت انتخاب کند.

 

دنیل هوتنلوچر، رئیس Cornell NYC Tech، همه از مشکلات بالقوه و موانعی که این مدل پیش روی می آورد در جریان کامل است. 

  

من فکر میکنم ریسک زیادی برای معرفی همزمان فرهنگ متفاوت و رسیدن به آهداف وجود دارد. کمپانی ها دنبال مفاد هستند. دانشگاهها انگیزه های متفاوتی دارند - بعضی از لحاظ اجتماعی خوب هستند و بعضی از لحاظ آموزشی - و این به ارزش های سیستمی  متفاوتی می انجامد. او مسئله اخلاقی دشواری  را خاطر نشان ساخت، اگر دانش آموز در کمپانی کار کند که عضو مشورتی فاکلته از آن مفاد ببرد، فکر میکنید واقعا اعضای فاکلته میتواند دانش آموز را علاقه مند نگه دارند ؟

 

 این مدرسه بطور خاصی میتواند بافت آکادمیک را عوض کند، حداقل در میان بخشی کوچکی از دانشآموزان.  بحرحال  این مدرسه بدنبال سیستم جدید آموزشی است. به عقیده بسیاری از مردم روش های قدیمی دیگر برای آموزش دانش آموزان  برای مواجه شدن با حقایق امروز در دنیای کار امروزی  موثر نیستند.


 

البته، آیا اینکه آموزش موثر خواهد بود یا نه یک  سئوال موقعیتی است. برای  مثال میکائیل سوینی، یکی از شرکای فیلم انکس میباشد که از کالج بوستون در ۱۹۸۴ فارغ التحصیل شده و ماستری خود را در ۱۹۸۹ از دانگشاه کرنل در بخش مدیریت تجارت گرفته است. مدرک قدیمی او چیزی است که به وی کمک نمود تا به موقعیت فعلی که دارد برسد. 

 

فرانسیسکو مسیر افرادی مانند استیو جابز و بیل گیتز را طی نموده است. فرانسیسکو فارغ التحصیل لیسه فلورنس می باشد، این بستگی به سطح تحصیلی دارد. برای بچه ایکه فردا به پول نیاز دارد، داستانی متفاوت خواهد بود نظر به بچه ای که فردا به پول نیاز دارد. بحرحال تحصیلات بستگی به هر فرد و موقعیت وی دارد.

 

یکی از مکانهایی که تحصیلات میتواند بصورت عالی کار کند افغانستان میباشد. تعداد کمی از مردان و زنان در افغانستان دارای مدرک تحصیلی هستند، و دلیل آن هم تاسیس پروژه توسعه افغان توسط شرکت سیتادل افغان و فیلم انکس میباشد. این ابتکار دانش آموزان در افغانستان را به متباقی نقاط دنیا از طریق انترنت و رسانه های اجتماعی متصل میکند. شکی وجود ندارد که تحصیلات استندرد در کالج به شما کمک میکند تا موفق شوید.

 پایان، مدل تحصیلی برای محصلین بستگی به نیازها و سابقه آنها دارد. بعضی از محصلین میتوانند تا ۵۰۰۰۰ دلار را در سال پرداخت کنند و بدون دریافت پول کار کنند. در حالیکه محصلین در افغانستان چنین امکاناتی را ندارند.  

 



About the author

ruhollah-mehraban

hi, My name is Ruhollah, I am graduated from Language department of Kabul University, I am doing translation,web logging, I like to write and create ..

Subscribe 0
160