آگاهی دیجیتال، ارتباطات و حمله تروریستی درهرات افغانستان

Posted on at


در ۱۳ام سپتمبر، شهر هرات و کنسولگری آمریکا در هرات را مورد تهاجم قرار داد که در جریان این حمله ۲ پولیس افغان، یک نگهبان امنیتی و ۷ انتحار کننده کشته شدند. هرات شهری است که فیلم انکس و وومن انکس در آن ۱۰ لابراتوار انترنتی در لیسه های آن و وومن انکس ساخته اند که دسترسی حدود ۵۰۰۰۰ دانش آموز را به دنیای انترنت فراهم می سازد. 

الهه محبوب، نماینده وومن انکس و هماهنگ کننده در شهر هرات چنین میگوید :  

"واقعا روز بدی بود. من بخاطر صدای مهیب انفجار بیدار شدم و از اینکه شنیدم یکی از دانش آموزان فاکلته کامپیوتر ساینس کشته شده است شوکه شدم. من واقعا برای او و خانواده اش متاسفم. فعلا وضعیت خوب است، ولی چه کسی میداند که ما فردا زنده باشیم یا نه ...."

با وجود تراژدی که در هرات اتفاق افتاد، الهه محبوب اخبار خوبی را در آخرین مقاله اش، پروژه فیلم سازی توسط اگزامر برای دانش آموزان افغان ارائه کرد، این قدرت و توان فکری زنان افغان را برای ایجاد آینده ای بهتر برای خانواده اشان نشان میدهد.

این حادثه غم انگیز فقط چند روز بعد از بازشدن ۱۰ امین کلاس انترنتی فیلم انکس و وومن انکس اتفاق افتاد، و یک روز بعد از جشن پیروزی قهرمانی جنوب آسیا، که باعث شد میلیون ها افغان در سراسر افغانستان و دنیا به جشن و پایکوبی بپردازند.

 

 



تروریستها تلاش داشتند تا به باورمندی و موفقیت افغانستان جدید ضربه بزنند، اما آنها نمیتوانند به قدرت ۸ میلیون دانش آموز خلاق و باهوش که برای داشتن فردایی بهتر کار میکنند ضربه بزنند.

 



چند فاکتور عمده وجود دارد که اعتماد بنفس بیشتری در آینده به ما میدهد. همه اینها از نیاز و علاقه انسانها به گفتن داستان، به اشتراک گذاری ایده ها و خوشحال ساختن خانواده هایشان صورت میگیرد. و بخاطر همین است که ما برای تجهیز دانش آموزان سخت کار میکنیم، تا قادر شوند با مابقی دنیا ارتباط برقرار کنند، آگاهی دیجیتالی را بدست آورده و از لحاظ مالی خودکفا شده و خانواده هایشان را حمایت کنند. ما قادر هستیم تا نزدیک به ۵۰۰۰ زن و دختر را آموزش داده و علاقه مند بسازیم و آنها را قادر بسازیم تا از طریق الگوریتم خلاقانه فیلم انکس نمره Buzz بیشتر از ۵ تا ۱۰ برابر درآمد سرانه ، مفاد کنند. نتایج فوق العاده افغان ها را در فیلم انکس چک کنید.


صنف درسی لیسه هاتفی 

 

کلاس انترنتی فیلم انکس و وومن انکس در لیسه هاتفی


چندین بار، شریک تجاری من مایک سوینی به من گفت که وقتی از خواب بیدار میشده فکر میکرده در هرات است. در حقیقت من هر روزه در تلاش هستم تا از دانش آموزان لیسه های هرات یاد بگیرم، علایق آنها را بدانم، اینکه آنها چه میخواهند و به چه نیاز دارند، از بررسی ساده گرفته تا جستجو در بلاگ ها و تماشای ویدیو آنلاین، و کار روی برنامه اگزامر برای آموزش ساخت فیلم ها و مقاله های حرفه ای و فرصت های مختلفی که مانع اقدامات تروریستی مانند آنچه امروز صبح اتفاق افتاد شود. 


عکس از آنجیلا شاه

من با شریکمان رویا محبوب ، صحبت کردم. او هم اکنون در کابل است و به دانش آموزان و بلاگ نویسان کمک میکند تا در مورد وقایع، و بالاتر از همه، و گفتگو در مورد سرگذشت های موفقیت آمیز در شهر هرات و با ارزش بودن زندگی میلیون ها نفر در مقابل حملات تروریستی می باشد. 

 

پیام مارتین لودر کینگ را که به تشریح ایده من میپردازد را در پایین ببینید :

 

لطفا به صفحه شخصی من در فیلم انکس سر بزنید و در آن راجستر شوید. همچنین از صفحه وومن انکس بازدید نموده و خود را راجستر کنید تا مقاله ها و ویدیو های آتی را ببینید .

 personal page on Film Annex 

 Women's Annex 

Francesco Rulli.




About the author

ruhollah-mehraban

hi, My name is Ruhollah, I am graduated from Language department of Kabul University, I am doing translation,web logging, I like to write and create ..

Subscribe 0
160