فرشته فروغ از نیویورک، رسانه های جمعی و تحصیلات در افغانستان همراه با نرم افزار آموزشی اگزمر

Posted on at

This post is also available in:

ما در جهان رسانه های جمعی زندگی میکنیم و هیچ راه بیرون رفتی از آن وجود ندارد. روزانه میلیون ها فعالیت و تقابل اعمال در بین مردم رخ میدهد در جاییکه آنها روابط خود با یکدیگر را با اشتراک میگذارند در جهانی مجازی که دارای هیچ مرز و محدوده جغرافیایی ندارد.

ساخت شبکه جمعی میتواند شما را کمک کند تا اعتماد اجتماعی و موقف اجتماعی خود را افزایش دهید طوریکه پنجره بسیاری از مردم به سمت زندگی شما باز شده است به این معنی که شما با بسیاری از مردم روابط دارید و روابط زیاد به معنی فرصت و پیشرفت میباشد.ما همیشه سعی بر این داریم تا زمان را در زندگی خود ذخیره کنیم و آنرا به هدر ندهیم تا کارهای روزانه خود برسیم. اگر زمان بیشتری را ذخیره کنیم و برنامه ریزی درستی در انجام کارهای خود داشته باشیم میتوانیم وقت بیشتری را با فامیل و دوستان خود سپری کنیم زیرا آنها عوامل ابتدایی در شبکه های جمعی و اجتماعی میباشند و نیز میتوانیم وقت بیشتری را صرف گذراندن در جهان مجازی کنیم.

تحصیلات یکی از مهمترین و اثر بخش ترین قسمتهای یک جامعه میباشد. هرچند نظر به موقعیت تحصیلی وآموزشی که شما دارید فرق میکند. برای کشورهای رو به توسعه مانند افغانستان برای داشتن به یک سیستم جدید و به روز به وقت و تلاش زیادی نیازمند است.به روز رسانی این یستم میتواند یکی از مباحث مهم در سیستم تحصیلی افغانستان به حساب آید.

در پلوی استفاده از انترنت به عنوان ابزار تفریحی و شریک سازی مفاهیم، میتواند در تحصیلات و آموزش نیز بسیار مفید واقع شود تا سطح علمی در مکاتب را بلند ببرد.

 

تهیه ابزار های مناسب و درست آموزشی شاگردان را بیش از پیش فعال و پر تحرک میسازد. خواندن مقالات آنها را علم پرور میکند اما برای توسعه این روند و افزایش سطح علمی باید صنف های مجهز به انترنت و برنامه درسی رسانه های جمعی را پیاده ساخت.این کار اساسی ترین ماموریت پروژه توسعه افغان در افغانستان میباشد و بعدها در آسیای جنوبی و مرکزی نیز پیاده خواهد شد .

هدف اساسی در افغانستان ساخت 40 صنف کامپیوتر مجهز با انترنت میباشد که 160 هزار شاگرد را با برنامه آموزشی اگزمر متصل میکند که یک برنامه آموزشی برای توانمند سازی شاگردان و استادان برای سهولت در اخذ امتحان میباشد.

در یک مصاحبه با بصیر احمد آروین طاهری رئیس معارف ولایت هرات که توسط تیم فیلم انکس صورت گرفته است درباره برنامه اگزمر چنین میگوید: ما در اثر کمبود مواد و ابزار درسی دارای سیستم درسی بالایی نمیباشیم. امروزه با متصل کردن مکاتب افغانستان با سایر مکاتب جهان، من معتقدم که میتوانیم از نحوه تدریس و تجارب در سایر مکاتب مستفید شویم.ما میتوانیم به سطح بالایی از آموزش برسیم اما نیاز به زمان دارد، هرچند باید به شاگردان خود توجه زیادی داشته باشیم زیرا آنها با انترنت به خوبی آشنا هستند. این سیستم امتحان آنلاین میتواند بسیار خوب باشد برای سیستم تحصیلی در افغانستان.

من ضرب المثلی را از کتاب ضرب المثل های "ادوارد زلم" را میاورم که میگوید: ماهی را هر وقت از آب بگیری تازه است" به این معنی که هرگز دیر نیست.

 



About the author

favad

favad forough was born in 1 june 1992 from Herat- Afghanistan.is the Vice President of Imperial Services & Consultancy Company. he is graduated from Economics in Herat University.

Subscribe 0
160