فرشته فروغ از نیویورک، توانمندی زنان همراه با انکس بانوان در افغانستان و کشورهای آسیای میانه و جنوبی

Posted on at

This post is also available in:

"شما آنچیزی که میخواهید نمیشوید، شما انچیزی میشوید که باور دارید"

"مایا آنجلو"

این هفته یک هفته بسیار مصروف برای من بود در فیلم انکس.ما پروژه توسعه افغان را از چند ماه پیش جهت ساخت صنوف انترنت در افغانستان آغاز کردیم تا 40 مکتب را در افغانستان مجهز به انترنت کنیم تا 160000 شاگرد اناث به انترنت دسترسی داشته باشند.ما تا کنون دو مکتب را در شهر هرات افتتاح کردیم که این دو مکتب عبارت از محجوبه هروی و ملکه جلالی میباشند.

 

ما اخیرا بنیادی را به نام انکس بانوان افتتاح کرده ایم.این بنیاد توسط زنان افغان که خواستار توانمندی زنان در افغانستان و کشورهای آسیای میانه و جنوبی هستند ایجاد گردیده است.با روند توانمندی ما باید به اقتصاد، سیاست، صحت، تحصیلات و توانمندی اجتماعی زنان بیاندیشیم.به همین منظور است که رسانه های جمعی به عنوان قدرتمند ترین ابزار برای زنانی به حساب میاید که خواستار ایجاد فرصتهایی بیشتر برای خود هستند تا افکار و عقاید خود را چه در خانه چه در بیرون به همه افراد در سرتاسر جهان به اشتراک گذارند.

 

همچنین ما شبکه چشم انداز افغان را افتتاح نموده ایم برای جوانانی که برنامه 60 دقیقه را در شبکه CBS تماشا میکنند و میخواهند تجارب و افکار خود را گسترش دهند و بیان کنند و داستان های خود را به عنوان یک جشم انداز افغانی ابراز کنند. هدف از این برنامه وصل نمودن و ارتباط دادن مردم امریکا با افغانستان میباشد که دارای افکار و تجارب مشترک بوده و خواهان ایجاد کاری هماهنگ هستند.

همچنین من با "سم فرنچ" نیز معرفی شدم که بنیانگذار عکسهای انکشافی در کابل- افغانستان میباشد. او یک فیلمساز حرفه ای بوده که تا کنون چندین جایزه را برده است و دارای تجربه 15 ساله میباشد. در سال 2011 او فیلم پسران بزکشی را در افغانستان فیلمبرداری کرد.او نیز فیلمسازان افغان را آموزش داده تا صنعت فیلمسای در افغانستان را کمک کند.

من نیز "الیسا مونتانی" را ملاقات نمودم کسی که بنیانگذار موسسه غیر انتفاعی "کمک های جهانی پزشکی" میباشد که اطفالی را که در جنگ و یا بلایای طبیعی صدمه دیده اند را معالجه مینماید .

من اوقات بسیار خوبی را با او و اطفال پسری کردم که واقعا لحظاتی به یاد ماندنی بود تا جرأت را در چهره آنان طی سفری که داشتم دیدم.در آنجا یک دختر افغان بود به نام "مرضیه" که او را فرشته افغانستان مینامیدند و سایر اطفال از کشورهای هند، عراق و سوریه هستند.

 

 



About the author

favad

favad forough was born in 1 june 1992 from Herat- Afghanistan.is the Vice President of Imperial Services & Consultancy Company. he is graduated from Economics in Herat University.

Subscribe 0
160