دوبی فراتر از افسانه غول چراغ جادو

Posted on at


 

من همیشه به مفکوره اقتصادی حاکم یا شیخ دوبی آفرین می گویم چون کاری کرده که غول چراغ جادو تو قصه ها  هم نتونسته ,این حاکم باهوش یک صحرای برهوت را به مرکز تجارتی جهان تبدیل کرده است .

 

شهری درست کرده که هر ساله تعداد زیادی توریست  از سراسر دنیا به این شهر می آیند برای تفریح  و برای تجارت , این شهر زیبا و مدرن کلکسیونی از بهترین مکان های تفریحی و دیدنی و تجارتی است و وجود این همه امکانات در یک مکان  باعث جذابیت بیشترش شده است.

 

در این شهر ابتکارات زیادی دیده می شود مثلا دهکده جهانی در دوبی  یا global village منطقه ای در دوبی هست که هر سال برای پنج ماه در آنجا نمایشگاه بر گذار می شود و بیش از چهل کشور هر ساله در این نمایشگاه شرکت می کنند و محصولات خود را به نمایش می گذارند.

 

این منطقه هم قوانین جالب و مخصوص به خودش را دارد هر کشور هر ساله محوطه مر بوط به خودش را به سبک و فرهنگ کشور خودش دیزاین و معماری می کند و وقتی این دوره پنج ماهه به پایان رسید تمام این ساخت و سازها و معماری را خراب می کنند و سال جدید دوباره دیزاین جدید.

 

 

ولی خیلی دلم می خواهد که علت این کار این حاکم باهوش و لایق را بدانم اما تا به حال شانس این را پیدا نکرده ام که با این انسان قوی تر از غول چراغ جادو ملاقات داشته باشم .

چیزی که برای من خیلی جالب بود این بود که آنجا واقعا مثل سرزمین افسانه ها بود در یک لحظه می توانستی از چین به ترکیه بروی و از فرانسه به افریقا و... در عرض یک ساعت کمتر یا بیشتر می توانستیم چهل کشور را با پای پیاده بگردیم

 

 

 

و این خارج از تصور بشر است اما این حاکم نابغه توانسته که این احساس را در انسان به وجود بیاورد که نا ممکن وجود ندارد.

 

نویسنده:ملودی بیکران



About the author

160