روزنامه

Posted on at


روزنامه یکی از مهمترین اعضای خانواده صدای دنیا درعصر حالی بشمار میرود.و در کشور های پیشرفته و دموکراتیک حتی به روزنامه لقب قوه چهارم را میدهند.یعنی از بعد از قوه های قضائیه ، اجرائیه و مقننه قوه چهارم گفته میشود.روزنامه نقش مهم در جهان پیشرفته امروزه بازی میکند.



روزنامه منبع معلومات با ارزش میباشد و خوانندگان را به جریان آخرین تحولات سیاسی اجتماعی تجارتی و غیره قرار میدهد.روزنامه هاوی گزارشات مختلف از چهار گوشه دنیا به زبان های مختلف میباشد. این منبع معلوماتی میتواند روزانه نشر گردد که به ان روزنامه میگویند ولی منابع دیگری نیز مانند روزنامه هستند که روزانه نه بلکه هفته وار یا ماهوار نشر میگردند که بالترتیب بنام های هفته نامه و ماهنامه یاد میشوند.



روزنامه مردم را فرهیخته و اگاه میسازد .روزنامه یکی از مهمترین ستون های دموکراسی میباشد. با نگاشتن مسایل مهم منطقه ای و جهانی توجه مردم را جلب تحولات و تازه های دنیای شان میسازد.روزنامه را میتوان ائینه دنیا لقب داد چرا که  هر روز صبح ما رابه جریان اتفاقات بیست وچهارساعت گذشته قرار میدهد.اگرچه درعصر فعلی منابع معلوماتی زیادی وجود دارند مانند رادیو، تلویزیون ،انترنت و سایر رسانه ها اما با وجود این همه رقیب های سرسخت، روزنامه مقام و جای خود را حفظ نموده است و حضور و نقش آن کمرنگ نشده است چراکه گوش دادن به رادیو و تماشا کردن تلویزیون و یا جستجو در سایت های خبری انترنتی برای همه میسر نیست طوریکه برای گوش دادن به رادیو، تماشا کردن تلویزیون و یا جستجو در انترنت وقت کافی و زیادی لازم است اما با خواندن یک روزنامه در صبح درحالیکه یک شخص بطرف کار خود روان است میتواند خود را به جریان تمام تازه های دنیایش قرار دهد و تقریبااز همه تحولات و اتفاقاتی که در بیست و چهار ساعت گذشته افتاده است با صرف کردن ده یا پانزده دقیقه خود را با خبر سازد.




About the author

sadiqahrari

Sadiq was born in Herat city of Afghanistan and joined Herat University then got the Sholarship from Cairo University and graduated from Faculty of medicine Cairo Univercity in 2012 . he is able to speak Persian, English,Arabic,he is interesting in reading, drawing and writing

Subscribe 0
160