چند نکته در مورد یک خانواده خوشبخت و موفق در جامعه امروزی:

Posted on at


چند نکته در مورد یک خانواده خوشبخت و موفق در جامعه امروزی:

خداوند را شاکر و سپاسگذارم برای همه نعمت هایش به ویژه نعمت همبستگی، همدلی،عشق و محبت، عطوفت و هماهنگی جمعی و انسجام که ملت بزرگ افغانستان از آنها برخوردار هستند. و این نعمت ها زمینه ساز اتحاد، ترقی، داشتن یک جامعه ارزشی، تشکیل خانواده های خوشبخت و موفق و مبارزه با هر گونه مشکلات دیگرشده است.

سعی نموده ام برداشتم را در مورد یک خانواده خوشبخت و موفق در جامعه امروزی طی چند پاراگراف بیان دارم، امید که مورد توجه شما خواننده های عزیز قرار گرفته و بنده ی حقیر را از نظریات سازنده خویش مستفید سازید:

 

 ساده ترین نوع خانواده، این است که هیچ عملی به غیر از مرگ نتواند پیوند میان زن و مرد را از

بین ببرد. سعی و تلاش فعالان جامعه امروزی این بوده است که نظام خانواده، یک نظام پابرجا باشد و هیچ عاملی نتواند این خانواده خوشبخت را از هم بپاشاند.

 به هر صورت خانواده خوشبخت و آرام نشانه هی دارد که من در این جا به ذکر چند نمونه از آب می پردازم:

1-سعی و تلاش خانواده های خوشبخت این است که فرزندان خوب به جامعه تقدیم نمایند.

2- در مورد انتظارات نامناسب خویش کنار می آیند و در برابر یک دیگر جبهه گیری نمی کنند.

3- به تمامی خواسته های خویش بدون نگرانی احترام می گذارند.

4- همه اعضا خانواده، دنیا را بهر امید می دانند و خویش را برنده میدان زندگی محسوب میدارند. تمام امور مربوط به زندگی خویش را با داشتن امید قویو احاساس موفق بودن انجام میدهند.

5- برای ترقی، پیشرفت و رشد همه جانبه یکدیگر تلاش می کنند، و مقدمات پیشرفت و خوشبختی را در خانواده ایجاد می نمایند.

6- در اکثر موارد با هم اتفاق نظر دارند، در موضوعات مورد اختلاف، موضوع را با مشوره و نظر خواهی حل می کنند.

7- با هم وحد و اتحاد دارند، در رابطه با موضوعات مورد اختلاف دو گانگی با هم تفاهم دارند بدون اینکه کسی موضوع را درک کند. و اگر سوء تفاهمی بوجود بیاید آن را با روحیه آرام حل می کنند.

8- در اکثر اوقات، لحظات خوشی را که با هم بوده اند، یاد آوری می کنند؛ لطحظات تلخ را دنبال نمی کنند، دوست دارند همیشه شاد و با نشاط بنظر برسند.

9- به همدیگر احترام قائل می شوند، به نظریات و انتقادات یک دیگر لبیک می گویند،

10- برای همنوعان خود ارزش و احترام قائلند و آنها  را می پذیرند آنها را حذف نمی کنند بلکه با آنها احساس معاونت دارند.

11- به درخواست های یکدیگر برخورد مثبت دارند، زن و مرد در کنار یکدیگر هستند نه رقیب یک دیگر، با هم مثل دوست و رفیق هستندو از خود عکس العمل نامناسب نشان نمی دهند.

12- زن و مرد می توانند هر روز وارد جزئیات زندگی حصوصی یک دیگر شوند زیرا  زندگی آنها صرف بخاطر بچه ها و یا ترس از طلاق  نمی باشد.

13- زن و مرد موفق سعی در راضی نگهداشتن مداوم یک دیگر هستند. اگردر زندگی به کدام مشکلی برخورد کنند اولا آن را ریشه یابی نموده سپس به راه حل منطقی آن می پردازند.

14- تمایل، راستی، عشق، صمیمیت، یکدلی و عطوفت خود را هم در رفتار و هم در گفتار به همدیگر ابراز می نمایند.در کنار هم احساس امینیت و آرامش روحی می کنند.

 

15- مشکلات بسیار عمده ی اقتصادی را در زندگی با صرفه جویی حل می سازند، و پس انداز کردن جز برنامه های اقتصادی خانواده شان می باشد.

16- به یک دیگر اعتماد دارند، که از نظرم عمده ترین عامل یک خانواده خوشبخت می باشد و از این اعتماد بدست آمده سوء استفاده نکنند. و تا جای که امکان دارد با هم باشند و از جدایی دوری نمایند.

17- نسبت به همه ی امور زندگی احساس مسئولیت دارند.

 



About the author

nilofarnaimi

نعيمي متولد شهر كابل و يك تن از اعضاء اين پروژه

Subscribe 0
160