بیایید کمی در مورد خود فکرکنیم که به کجا روان هستیم؟بخش سوم و آخری

Posted on at


حال قضاوت با شماست:


 آیا انسان با این برنامه ریزی که کرده است به مقصد خواهد رسید؟


آیا این برنامه ریزی منصفانه است؟



آیاعاقلانه است که برای 90 سال زندگی دنیوی 84 سال آن را صرف مقاصدش کنیم ولی فقط 6 سال آنرا (آن هم اگر 6 سال را صرف عبادت کنید)برای زندگی ابدی اختصاص دهیم, طوری که فقط روز قیامت به اساس مراجع اسلامی 50 هزار سال است و با این وضع از خداوند منان توقع بهشت ,رهایی از جهنم,شفاعت پیامبر ص ,تیرشدن از پل سراط,دادن نامه اعمال به دست راست ,دیدار خداوند ,و مستفید شدن از نعمات بهشت را خواهانیم . اگر شما این چنین مستخدمی می داشتید با او چه گونه رفتار می کردید. اگر اندکی فکر نمایید در خواهید یافت که این برنامه ریزی زمانی کاملاٌ شما را از مقصد تان منحرف می سازد وبا این حال مقوله ذیل که می گوید این ره که تو می روی به ترکستان است کاملاً صدق می کند.


راه حل: انسان موجودی است که یک سلسله نیاز های مادی دارد یعنی اینکه نیازبه استراحت داشته و باید تفریح کند,ورزش نماید,مسافرت نماید,درس بخواند,صحبت کند,بیاشامد غذا میل کند,دیگران را ببیند,کار وفعالیت کند تا اینکه از لحاظ اقتصادی بار دوش جامعه نباشد و بانی کمک به دیگران شود و با دیگران همکاری کند و همچنان بر اساس میکانیزم بدن خود باید رفع حاجت نماید و دیگر فعالیت های مشروع را انجام دهد اما...


            تمامی شان اگر مطابق به دستورات خداوند متعال و سنت پیامبر اسلام انجام شود عبادت حساب شده و باعث کامیابی انسان می گردد چون که ایمان بر اساس حدیث پیامبر اسلام ص هفتادو چند شاخه دارد که یکی از آن نماز خواندن است و بقیه ای شاخه هاامورات مشروعی است که انسان در یک شبانه روز انجام می دهد چون که روزی یهودی از حضرت امیرالمومنین علی کرم الله وجهه پرسید که شما مسلمان ها در یک شبانه روز چند ساعت عبادت می کنید امیرالمومنین فرمودند 24 ساعت یهودی گفت چه گونه امکان دارد مگر شما خواب وخوراک ندارید حضرت فرمودند ما همه فعالیت های ضروری را از قبیل خواب ,تغذیه ,تفریح,کار ,ورزش و ... را انجام می دهیم اما همه شان طبق دستورات اسلام بوده لذا براساس اسلام همه ای شان عبادت به حساب می آید همین بود که باشنیدن قضیه ای فوق یهودی به دین اسلام مشرف می شود بلی این است قانون و دستورات دینی که جهانی بوده و باعث سرافرازی هر دو جهان می شود ودینی است که کاملترین دین بوده که در هر زمان ومکان برای جوامع خردمند و با انصاف جواب گو می باشد و باعث تکامل شان در تمام عرصه های دنیوی واخروی شان می شود.


       امید وارم با مطالعه ای کامل موضوع به نتایج قابل قبولی رسیده باشید تا با استفاده درست از آن ها کامیابی هر دو جهان رانصیب خود تان نمایید.


                                           حامد قریشی (خواهان دعای خیر شما بزرگواران است)



About the author

hamed-quraishi

بنام خداوند منان سپاس زیاد خدای را که من را از جمله تمام مخلوقاتش انسان ،از جمله تمام انسان ها مسلمان و از جمله تمام مسلمان ها امتی حضرت پیامبر ص آفرید من بنده ی خدا حامد قریشی در سال 1371ه ش در ولسوالی خواف ایران در دوران مهاجرت در…

Subscribe 0
160