9 مکتب جدید در افغانستان به دنیای مجازی انترنت پیوستند: موفقیت دیگری برای فلم انکس و شرکت نرم افزاری افغان سیتادل

Posted on at


چرا تنها به عوض به خود فکر کردن, ما نمیتوانیم نیروی را به بینیم که در زمینه توسعه حرفه ای و فرصت های بازرگانی در صورت سرمایه گذاری بوجود خواهد آمد؟


بزرگترین چیزیکه کارآفرینان نمیتوانند درک کنند اینست که یاری رساندن برای پیوند دادن تمام جهان بوسیله انترنت کار خیریه نیست؟


بلکه دارای بازده میباشد. به نیروی اقتصادی فکر کنید که اگر همه مردم امکان ایجاد ارتباط و رابطه را با استفاده از انترنت میداشتند, فراهم میشود. تعدادی از اشخاص دوراندیش این نیرو را میبینند و برای رسیدن به آن در حال کار اند.


 


فلم انکس و سازمان نرم افزاری افغان سیتادل دست به دست هم داده اند تا این خلا را پر کنند. آنها به تازگی یک صنف انترنت را در یک مکتب در هرات افتتاح کرده اند و برای 1810 دانش آموز دختر و پسر کامپیوتر(رایانه) برنامه و ابزار آموزشی فراهم کرده اند.


مکتب میرمن حیاتی در سال 1961 افتتاح شده و نهمین مکتب است که از تلاش های سخاوتمندانه فلم انکس “ Filmannex” و ACSC برای انکشاف سطح سواد و سیستم آموزشی افغانستان  برخوردار میشود. از آنجاییکهآموزش و پرورش و اقتصاد دوشادوش همدیگر حرکت میکنند



, این گونه فرصت ها سبب انکشاف اقتصاد کشور نیز خواهد شد. سیستم آموزش و پرورش افغانستان میتتواند از این رابطه سود کسب کند طوریکه این دختر و پسرها آینده افغانستان را میسازند.


زمانیکه من در دوران لیسه ( دبیرستان) بودم من نمیفهمیدم که انترنت چیست.اما این دخترها میفهمند و علاقهمند اند که اینرا ثابت کنند.بمجردیکه ابزار و آموزش لازم برای شان فراهم گردد, شایستگی خود را به جهان ثابت خواهند کرد.




About the author

160