شراب خوری در کشور افغانستان

Posted on at


با اینکه کشورعزیز ما افغانستان جمهوری اسلامی است و با خون هزاران شهیدان و ده ها هزار مردم  مجاهد در دوران قشون سرخ در راه خدا بدست آمده است. گفته شدن تبلیغات اسلامی همیشه درمدارس و مساجد انجام می شود و حرام بودن شراب را همه می دانند. باز در رسانه ها مجلات فلم ها تلویزیون مبنی بر تولید . توزیع و مصرف این مشروبات مضر وجود دارد. بنابراین برای مطرح شدن آثار سوء آن بر بدن انسان و بر اجتماع جا دارد. که تأکیدات دین مبین اسلام بر اجتناب از شراب و مضرّات آن بدفعات مطرح گریده است. مخصوصاً اینکه حالا بوسیلۀ تبلیغات ماهواره ها و سایت های اینترنتی امکان تهاجم فرهنگی دشمنان افزایش یافته است . طرح اینگونه موضوع هاازاهمیت ویژه ای بر خوردار است. از نظر اسلامی شراب حرام اعلام شده است.

دیګر اینکه در قوانین کشور ما غیر مجاز قرار گرفته شده است. مگر از شیطان خوصآ کشور های تاجستان و پاکستان به طوری قاچاق وارد کشورما میشود و استفاده کننده گان بسیار در مرکز و ولایات دارد.

و در جریان قاچاق برای نیرو ها امنیتی ما چند پول داده از کنترول این گونه مواد های مضر جلوگیری میکند.

 

 

 

 

مصرف زیاد شراب بسیاری از مواد غذائی و ویتامین ها مثل ویتامین B1،B2،B6 و ویتامینC را از بین می برد اگر کسانی با اعتقاد به ویتامین دار بودن شراب به خوردن آن اقدام می کنند به این موضوع توجّه کنند
شراب به معده نیز آسیب می رساند. اثر تحریکی شراب سبب افزایش ترشحات اسیدی معده می شود.
چراکه شراب عقل و هوش را از بین برده و زوال عقل و هوش و یا حالت مستی باعث سرزدن اعمال منافی عفت یا جنون توسط شراب خواری می گردد واعمال جبران ناپذیری از انسان سر می زند. علاوه بر این ها بنا به فرمایش قرآن کریم شراب خوری از القائات شیطان و ایجاد کنندۀ بغض و عداوت در میان مردم و ممانعت کننده از ذکر خدا و نماز است.در قران کریم هم در باره منع شراب موضع هات گفته شده است که ترجه یک از این آیه

بارک را برای تان به خوانش میگریم


آیۀ 90 سورۀ مائده:یا ایّه الذین امنو انما الخمر والمیسر و الانصاب الازلام رجس ٌ من عمل الّشیطان فاجتنبوه لعلکم تفلحون.

ای کسانی که ایمان آورده اید همانا شراب و قمار و بت ها وتیر های قرعه ، پلید و از اعمال شیطان است پس ازآن ها اجتناب کنید تا شاید رستگار شوید.

 

(نویسنده احمد پرویز شفق و دوشیزه شفق)



About the author

shafaq-khan

Ahmad parwez shafaq

Subscribe 0
160