انتخابات و حضور دوباره مردم در این پروسه ی مردمی

Posted on at


انتخابات یکی از پروسه های مهمی است که آینده ی یک کشور به آن بسته گی دارد,مردم در دوره ی اول هم در انتخابات اشتراک نمودند و آروزیشان این بود تا اینکه ریس جمهور اینده ی کشورشان را خودشان انتخاب نمایند ولی به علت برخی تخطی ها و نابسامانی ها این انتخابات به دور دوم کشیده شدو مردم روحیه شان نسبت به انتخابات و شفاف بودن آن ضعیف گردید,بعد از گذشت زمانی طولانی در رسانه ها اعلان شد که انتخابات به دور دوم کشیده شده و باری دیگر مردم باید به صندوق های رای بروند و از میان دو کاندید,کاندید مورد علاقه یشان را انتخاب نمایند.


باری دیگر سرتا سر شهر هرات,تمام سرک هاو کوچه پس کوچه هایش جلد شد همراه برگه های  انتخاباتی دو کاندید,و اینبار هم مردم ذوقی دیگری در دلشان پدیدار شد و برای سهم گیری در انتخابات تصمیمی دوباره برای حضور در پروسه ی انتخابات گرفتند.



امروز,روزی بود که دوباره مردم به پای صندوق های رای رفتند و با رنگ کردن دوباره ی انگشتشان به خانه باز گشتند,اگر گذری در شهر هرات داشته باشیم باز هم نسبت به آینده ی سرزمینمان خوش بین میشویم.زیرا مردم اینبار بیشتر از دوره ی قبلی در انتخابات اشتراک نمودند و هر مرکز رای دهی را که نظاره کنیم صدها تن را می بینیم کهه در زیر گرما و اشعه ی سوزان افتاب ایستاده تا نوبتشان فرارسد و به کاندید مورد نظر خویش رای دهند.


از همه مهمتر نیرهای پولیس ملی و امنیت ملی را میبینیم که با شور و شعفی خاص از مردم و از سرزمین خویش پاسداری میکنند تا دشمنان نتوانند در این لحظه ی حساس به جان و مال مردم صدمه زده و این انتخابات سرتاسر شور و اشتیاق را برهم زنند.صبح که همراه پدر و مادرم از خانه بیرون شدیم هیچ کسی را نمیدیدم ولی زمانی که مرکز رای دهی رسیدیم صف های طولانی اعم از مرد و زن,پیر و جوان را دیدم که با کارت های دستشان انتظار میکشند تا رای خویش را استعمال نمایند.



انتخابات و روی کار آمدن شخصی جدید با افکار جدید و راهکارهای متفاوت شاید به نفع افغانستان و مردم صلح دوست آن باشد ولی در انتخابات مردم هستند که ریس جمهور و زمام دار آینده ی سرزمین خویش را انتخاب مینمایند.هر شخص بنا به دلایلی که دارد به کاندید مورد علاقه ی خویش رای میدهد.جوانان از همه بیشتر برای اشتراک در انتخابات تلاش مینمایند زیرا آنان خواهان اینده ی خالی از جنگ و بدبختی و مملو از موفقیت ها و پیروزی هستند,شخص پیری که به پای صندوق های رای میرود.


من و همه ی هموطنانم چشم انتظار آینده ی روشن برای کشورمان هستیم تا بتوانیم به آرامی در آن زنده گی کنیم,اینده ای که با خیالی اسوده به درس و تحصیل خویش ادامه دهیم و با یک رای خویش در روند سیاسی کشورمان سهیم میشویم.



برای خواندن مطالب قبلی فلم انکس لیسه محجوبه هروی میتوانید پيوند زیر را دنبال نماید:


http://www.filmannex.com/MahjubaHerawiSchool/blog_post 



About the author

MahjubaHerawiSchool

Mahjube Herawi School is located in the third district of Herat Province on Mokhaberat Street. It was named after a famous woman poet Mahjube Herawi (Mahjube Herawi’s real name was Bibi Safora and she was one of the famous Farsi pouter of Badqhis –Afghanistan. Mahjube has about 5,000 poems about…

Subscribe 0
160