چگونه تویتر افغان ها را با استفاده از سواد دیجیتالی آگاه میسازد!

Posted on at

This post is also available in:

مدیریت انجام کارها به نحوه درست است و اما رهبری انجام کارهای درست!

"پیتر دراکر"

 

زمانی که شما به "رهبر اندیشه" فکر میکنید چه تعریفی در ذهن شما پدید میاید؟ بله من میدانم کلمه "رهبر" اکثرا گیجی و توهم را ایجاد میکند.من نمیخواهم درباره کدام رهبری صحبت کنم که در فرقه های سیاسی فعالیت میکند و یا به موضوعات مربوط به آن.

اینگونه از رهبری که  من میخواهم درباره آن صحبت کنم در کل یک محتوای گوناگون و متفاوتی دارد.آیا شما حاضر هستید تبدیل به یک رهبر اندیشه شوید؟ آیا شما فکر میکنید میتوانید در زمینه ای که در آن مهارت دارید رهبر شوید؟ خوب پس بیایید با هم شروع کنیم.من در اینجا یکسری از تجارب شخصی خودم را برای شما کنار گذاشته ام.

 

قبل از برداشتن هر قدم ما نیاز به ابزار بسیار قوی و مهم داریم تا رهبری خود را به وسیله آن ایجاد کنیم و آن چیزی نیست جز رسانه های جمعی و دیجیتالی.من یقین دارم اکثر کسانی که به انترنت دسترسی دارند دارای چندین حساب شبکه های جمعی میباشند که روزانه چندین پیام را ارسال و دریافت میکند و آنها را به نشرمیرساند. هر یک از این بنیادها برای هدف خاصی ایجاد شده اند  ولی در کار ما مهمترین و کارا ترین ابزار فیسبوک، تویتر، لینکدین، تامبلر و اینستا گرام هستند.شما چه فکر میکنید؟

 

هر یک از این بنیادهای دیجیتالی برای هدف خاصی ایجاد شده اند.شما از "اینستا گرام" برای آپلود عکس و ویدیو استفاده میکنید."لینکدین" برای ایجاد ماهیت شغلی که در آن قرار دارید و با مردمی که در این زمینه با شما همکار هستند بسیار خوب است.همراه با فیسبوک شما دوستان بیشتری برای خود پیدا میکنید و احساسات خود را با آنها شریک میسازید و از اوقات خود لذت میبرید.

خوب شما چه فکر میکنید؟ من فکر میکنم شما دانستید که کدام یک از ابزار برای تبدیل شدن به یک رهبر اندیشه مناسب است.

 

بله حق با شماست تویتر بهترین ابزار است!

 

من تویتر را به عنوان قویترین وسیله برای ارتباطات میپندارم و با مخطبان خود در ارتباط هستید.تشکر از تکنیک تویتر که به نام "هشتگ" یا # نامیده میشود که مانند مواد سوختی برای یک موتر میباشد که شما را به سمت هدف تان به درستی راهنمایی میکند.

در اینجا نکات کلیدی میباشد:

قدم اول: اگر شما کدام حساب تویتر ندارید پس همین اکنون آنرا ایجاد کنید و زمان را از دست ندهید و به دنبال اشخاصی باشید که شما میخواهید با آنها در تماس باشید.

قدم دوم: این یک قدم بسیار مهم است. شما خود را به جهان معرفی میکنید که چه شخصی هستید.به چه موضوعاتی دلبسته هستید و چه کسانی را میخواهید که با آنها در ارتباط باشید.تمام این سوالها در پروفایل تویتر شما حل خواهند شد.یک نظری به پروفایل من در تویتر بیاندازید.

 

از پروفایل من این را میدانید که من در شهر نیویورک زندگی میکنم. موضوعات مورد علاقه من رسانه های دیجیتالی، تحصیلات، توانمندی بانوان و سایر موضوعات.من نیز یک لینک به پروفیل دیگر خود انداخته ام و شما میتوانید معلومات بیشتر درباره من و اطرافیانم به دست بیاورید.بنابراین کسانی که متخصص هستند د راین مقالات و یا میخواهند بیشتر بدانند پس من را در تویتر دنبال کنند.

 

اشاره: لطفا یک عکس زیبا ازا خود و یا کاری را که با آن سر وکار دارید را آپلود کنید و این کار به مراتب بهتر است از عکس یک تخم مرغ به عنوان شناسه شما.

 

قدم سوم: نشر کردن، این مهمترین کار یک فرد است که دارای حساب تویتر میباشد.مردم بر اساس موضوعاتی که به نشر میرسانید فعالیت ها و کارهای شما را ارزیابی میکنند.

تویت کمتر= توجه کمتر

 

موضوعات شما میتواند مطالب و ایده شخصی خود شما باشد.زمانی که شما یک مطلب را تویت میکنید  استفاده از # را از یاد نبرید.

قدم چهارم: علامت @. این علامت به عنوان یک آگاهی به حساب میاید.اگر شما علاقه مند هستید که کدام شخص از  تویت ومطلب شما آگاه شود باید در مطلب خود نام آن شخص را ذکر کنید.بنا بر این آنها میتوانند مطلب شما را لایک کنند و یا کدام  نظری را درباره آن بنویسند.و این یکی از راه های جذب دنبال کننده یا Follower میباشد

این تجربه من از روز اول میباشد که من شروع به استفاده از تویتر کردم و هر روز این روند من را قوی تر از قبل میسازد و من را  وا میدارد تا آدمهای بیشتری را بشناسم و از آنها معلومات کسب کنم.

 

در پایین صحبت من در مکتب "لاورنسیول" است برای دختران افغان درباره ارزش رسانه های دیجیتالی و ارتباطات.

 

امیدوارم از خواندن این بلاگ لذت برده باشید.

فراموش نکنید که: هر کس میتواند رهبر شود اگر راه درست را پیدا کند.

 



About the author

favad

favad forough was born in 1 june 1992 from Herat- Afghanistan.is the Vice President of Imperial Services & Consultancy Company. he is graduated from Economics in Herat University.

Subscribe 0
160