تجلیل از روز معلم در وومن انکس هرات - افغانستان

Posted on at

This post is also available in:

اولتر از همه میخواهم که احساس قلبی خودم را با دانش آموزان افغان شریک بسازم

دانش آموزان عزیز

بسیار خرسندم از اینکه امسال با شما بودم، از طریق پروژه توسعوی افغان و کار در وومن انکس و فیلم انکس در افغانستان ما قادر شدیم تا شما و دسترسی نزدیک به ۵۰۰۰۰ دانش آموز افغان را به دنیای انترنت فراهم بسازیم.

استادان گنجینه علمی هستند; آنها ما را به زندگی بهتر هدایت میکنند.  آنها مانند شمعی میسوزند تا روشنایی را برای ما بیاورند. معلم نامی مقدس است و هر کسی شایسته داشتن این نام نیست.

من از همه استادانم ممنونم، زحمت و تلاش دیروز آنها ، زندگی امروز و آینده من را ساخت، همچنین از استادانم در یونیورسیتی تشکر میکنم. آنها واقعا من را در حرفه ای که اکنون دارم کمک کردند. من از آنها چیزهای بسیاری آموختم و آنها کسانی هستند که من هرگز فراموش نمیکنم. 

وقتی که من دانش آموز بودم، یکی از  اصطلاحاتی که همیشه من را میترساند این بود : ” ورق سفید را برای کوییز آماده کنید”  اما هم اکنون من فکر میکنم ، آن لحظات بهترین زمانی بود که من داشتم. 

دیروز روز معلم بود و من واقعا دلم برای استادانم تنگ شده بود، من با نوشتن این بلاگ و به اشتراک گذاشتن احساساتم این روز را جشن گرفتم.

من از اینکه زمان بسرعت میگذرد در تعجبم، دیروز ما فقط دانش آموزان بودیم ولی هم اکنون ما استادانی هستیم که دانش آموزان دیگر را تدریس میکنیم، اما هنوز زمان زیادی لازم است تا استادانی واقعی شویم، هم اکنون ما   میتوانیم  مشکلاتی را که استادانمان با آن روبرو بودند حس کنیم. 

دیروز از استادان Women’s Annex تقدیر بعمل آوردم، کسانی که سخت کار میکنند تا اساسات تکنولوژی معلوماتی را به آنها یاد دهند و دانش آنها را از طریق آگاهی دیجیتال بیفزایند. بسیاری از دانش آموزان از ۱۰ مکتب در هرات در پروژه وومن انکس درس میخوانند و از دانش استادان مستفید میشوند.

آشنایی دانش آموزان دختر با تکنولوژی که بخشی جدید در ساینس میباشد، دانش آنها را در بخش های مختلف افزوده و آموزش مداوم را همراه با آقتصاد پایدار برای زنان از اهداف وومن انکس افغانستان و آسیای مرکزی و جنوبی است. 

این پروژه ها یکی از گامهای موثر برای کشورهای در حال توسعه مانند افغانستان و تقویت زنان است. همه ما میدانیم که مشکلات بخاطر نبود دانش کافی است. هم اکنون افغانها به قدرت دانش برای زندگی بهتر و صلح باور دارند.  


 



About the author

ruhollah-mehraban

hi, My name is Ruhollah, I am graduated from Language department of Kabul University, I am doing translation,web logging, I like to write and create ..

Subscribe 0
160