نقــش زنــان در انــتــخـــــابـــات

Posted on at


نقــش زنــان در انــتــخـــــابـــات



زنان نیم پیکر جامعه هستند که باید به وجود آن ها احترام گذاشت زنان نیز در انتخابات سهم فعالی دارند بناً باید در انتخابات سهم فعالی برای شان داده شود تا رئیس جمهور آینده خود را تعین کنند.


چنانچه از رسانه ها می بینم و می شنویم نقش زنان در جامعه نسبت به خشونت های که علیه شان صورت می گیرد کم رنگ جلوه می دهند.


 بنابر این مشکلات باید زنان کوشش نموده و سهم فعال در انتخابات داشته باشند.


و این کوشش آنها باید به پشتیبان خوبی داشته باشد که این پشتیبان غیر از دولت اسلامی و جامعه انسانی چیز دیگری نیست.بناً از دولت خواهانیم تا زمینه را برای رای دادن و اشتراک در انتخابات 1393 را برای زنان افغان فراهم نموده تا مغوله که سال ها از آن در کتب و سایر منابع استفاده میشود که می گویند زنان نیم پیکر جامعه هستند در این راستا به عمل پیاده شود تا باشد که عدالت به بهترین وجه در یک نهاد حقوقی که عبارت از دولت اسلامی می باشد.


ثانیاً تبعیضات و سیاست گرایی های که در وجود مردان موجود است ارتقا داده شود و دولت  با این گونه انتخابات به سوی بردباری و ناهنجاری های که در گذشته شاهد آن بوده ایم دوباره در تاریخ تکرار نشود . بناً باید سهم به طور مساویانه داده شود تا کسی که لیاقت حکمرانی دارد در یک سرزمین اسلامی حکومت نماید.


و حقوق کسانی را که هنوز به سن قانونی نرسیده اند در مدت زمانی که رئیس جمهور آنان توسط انتخاب واجد شرایط انتخاب می شوند پایمال نشود .


به امید جامعه پر از صفا و آسایش که در آینده نزدیک پس برقراری انتخابات سال 1393 در انتظار جامعه اسلامی افغانستان می باشد.


 


زنده باد افغانستان عزیز ما 



About the author

160