راهای آفرینندگی در زندگی

Posted on at


توجه بیش از حد به منابع و مسایل مالی خلاقیت را در زندگی سرکوب کرده و انسان را فقط سوی منابع مالی رهنمایی میکند. برای خلاقیت باید آزادانه اندیشید و مهم ترین موضوع را همان هدف خود قرار داد که باید در چی راه حل و ایجاد گری ای تازه بود, در حالیکه تعین کردن خط و مش زندگی و کاری خود, به اساس منابع و مسایل مالی خلاقیت را از فرد میگیرد واو را به یک انسان طمع کار تبدیل میکند و حاضر نیست هیچ گونه خطری را بپذیرد. این نوع انسانها کمتر قادر خواهند شد تا ایجادگر و آفریننده باشند, آنها همیشه دنباله رو خواهند بود.

انسانهای خلاق هیچ وقت ردرو جامعه نخواهند بود, بلکه همیشه دارای اندیشه های متفاوت اند و تلاش میکنند تا آفریدده گر باشند تا پیرو. باید از جامعه جدا اندیشید و به دنبال راهای و شیوه های تازه بود. عام جامعه بیشتر علاقه مند یک راه و رسم معمولی و تعین شده است, آنها علاقه مندی چندانی برای نوآوری ندارند, پس یک فرد خلاق نباید تحت تاثیر جامعه قرار گرفته و همسان با آنها بیاندیشد, راه جداگاه خود را در زندگی برگزینید. ویژه باشید, ویژه بیاندیشید و دلیل های ویژه و منطقی خود را داشته باشید.

تمام آفرینش ها روزی دغدغه فردی بوده اند که امروزه بشکل یک اختراع و ابتکار بزرگ از آن یاد میشود. پس به دغدغه های فردی خود توجه و در تلاش حل شان برآیید. این یعنی ایجاد راه حل برای دغدغه فردی که ممکن است روزی راهگشای هزاران مشکل انسانهای دیگر باشد. این میتواند به یک انقلاب تبدیل شود و سبب تغیر هزاران اصل و قانون گردد. 

تمرکز در خود و اندیشه در راستای ایده ها و باورهای خود بسیار پرثمرتر خواهد بود از اینکه در تلاش تقلید از کس دیگری باشد. با تقلید هرگز نمیتوان به خلاقیت رسید, بلکه باید در اندیشه راهای تازه بود و بحیث یک راه گشا اندیشید تا یک تقلیدگر. این خلاقیت در همه افراد هست, فقط باید به آن رجوع کنند و آنرا بارور بسازند.

زیاد اند کسانیکه هوشمند اند و به سختی در تلاش انجام کاری اند, این به تنهایی کافی نیست. باید همیشه بصورت بسیار راحت خلاقانه اندیشید و در پی ایجاد و تجربه کارها و راهای تازه بود. آنهاییکه به سختی در انجام یک کار مشغول اند, فقط در آن کار متخصص و حرفه ای بار خواهند آمد اما آنانیکه بصورت ساده, خلاقانه و لذت بخش در یک مسیر گام برمیدارند, مخترعین و  مبتکیرین آینده خواهند بود و آینده از آن آنهاست.

طوری زندگی کنید که انگار همه چیز به میل و دلخواه شماست. در راستای ایده ها و اندیشه هایتان هرگز به دشواری های که در سر راه شما قرار میگیرد, توجه نکنید. چنین چیزی جرئت ابتکار و خلاقیت را از شما میگیرد و شما را به فردی تبدیل میکند که در تلاش سازگاری را محیط است تا ایجاد راه تازه ای.

وسوسه و متردد بودن فقط ضایع کردن زمان است. این را هرگز کوشش نکنید که در زندگی خود تجربه کنید, خطرپذیر باشید و دست به اقدام بزنید. هرگز در پی پیش بینی دشواری های آینده نباشید, چنین چیزی شما را در هزاران مشکل محصور خواهد کرد و حس خلاقیت شما را از شما خواهد گرفت.

دوستهای عزیز برای دریافت مقاله های تازه من مهرورزید و به این نشانی رفته و عضو صفحه من در تارنمای فلم انکس شوید.  

همچنین برای مطالعه مقاله های پیشین من میتوانید به صفحه مقاله های من در تارنمای فلم انکس سربزنید. 


 



About the author

160