بی احتیاطی در پرواز

Posted on at



پرواز از جمله بزرگترین و غیر قابل دسترس ترین ارزوهای انسان به شمار میرود .تا اینکه برادران رایت  این ارزو را به حقیقت پیوند دادند.  و انجامش با ساختن طیاره اغاز شد.زمانی که طیاره از زمین پرواز میکند تقریبا 9 کیلومتر ارتفاع میگیرد. و این از جمله قدرتهای الله ج است که جسمی به این سنگینی در هوا به وزن 0 کیلوگرام معلق قرار میگیرد.



پرواز اگرچه سهولت ها را فراهم میاورد اما مشلاتی را نیز در پی دارد .که مسولین باید اگاه باشند.کارمندان برج مراقبت در یک ساعت باید 7 الی 8 هزار طیاره را اداره کنند.و این کاریست بس مشکل و به همین دلیل است تمام طیاره ها باید قبل از پرواز از هرلحاظ اماده گی داشته باشند به خصوص در مورد اب و هوا.



پیلوت ها در اب و هوا را پیشبینی اساسی کرده و پرواز کنند تا نشاید حادثه یی غیر قابل انتظار رخ دهد.و در ان صورت هیچ کاری نمیتوان انجام داد. طوریکه حادثه یی بسیار غم انگیز در پرواز 242 ساومون رخ داد ..طوریکه پیلوت ها از وضع اب و هوا تا انداره کافی اگاه نبودند در جریان پرواز طوفانی اعم از ژاله و الماسک سر راهشان قرار گرفت.



با برخورد ژاله باعث شد تا شیشه های طیاره ترک بردارد و اهسته اهسته هر چهار موتور طیاره از کار افتادند.در نیمه راه گردبادی در سرراه شان قرار گرفت و باعث تخریبات زیادتر در طیاره شد. شما نل ظرفشوی تان را باز کنید . زمانی که اب جاری میشود در قسمت انتها دهانه میگیرد و به اطرافش منتشر میشود ان طوفان گردبادی نیز همینقسم بود. درطیاره هنگام نشست اتفاقی بسیار وحشتناک رخ داد.



چون ماشینهای طیاره از کار افتاده بودند و طیاره نیز از میدان هوایی بسیار دور بود مجبور در سرک نشست کرد هنگام برخورد تایر های طیاره با سرک شعله یی عظیمی از اتش در داخل طیاره به وقوع پیوست و 79 نفر از مسافرین غیر نظامی از بین رفتند و از بین شان 22 نفر ان هم با وضع بسیار وخیم نجات یافتند.



!...هرگاه خداوند ارزوی چیزی را در دل ما انداخت پس حتما توانایی رسیدن به انرا در ما دیده است



About the author

neloofar

NAME :Nilofar
L/N :Zaka
COUNTRY :Afghanistan
CITY :herat
BORN DATE :1997/12/27
BORN PLACE :HERAT
AGE:17
student at:tajrabawi
CLASS:11



Subscribe 0
160