آینده بوسنیا و حضور در پیمان ناتو

Posted on at


پیمان ناتو بر اساس توانایی ها و ظرفیت هایکه دارد در حال حاضر بخش بسیار بزرگی از جهان را تحت پوشش خود درآورده است و توانسته است که امنیت بخش بزرگی از جهان را به عهده بگیرد و در راستای امنیت جهانی گامهای بسیار ثابت و محکمی را بردارد. این نقش پویا و حساس سبب شده است که کشورهای زیادی بویژه در قاره اروپاه خواهان پیوستن به پیمان گردند و هر روزه نقش این پیمان در تامین امنیت کشورها و ملت های تحت پوشش آن افزایش یابد.


کشور بوسنیا هرزوگوین که بعد از یک مدت زیاد جنگ با صربها از این کشور جدا شد, به تازگی درخواست پیوستن به پیمان نظامی ناتو را داده است و از چندی به این سو پیگیر آن می باشد. این پیمان تعهد دارد که از قلمرو کشورهای عضو خود با تمام و کمال پاسبانی کند و در صورت هر نوع خطر از انها دفاع کند.



این ویژگی سبب شده است که کشورهای دیگر نیز خواهان پیوستن به این اتحادیه گردند و حضور در آن را یک مزیت امنیتی برای خود قلمداد کنند. در فلم بالا رئیس جمهور بوسنیا هرزگوین و سردبیر عمومی پیمان ناتو در یک  همایش رسانه ئی در مورد چالش ها و پیشرفت های پیوستن این کشور به پیمان ناتو حرف میزنند و شرایط و معیارهایکه تا کنون این کشور برای عضو شدن فراهم کرده است.


رئیس جمهوربوسنیا از سفر چندی پیش خانو اشتون به این کشور و بازدیدش صحبت میکند و می افزاید که رویکرد ما به ناتو یم مساله ملی است و همه خواهان پیوستن کشورشان به این پیمان می باشند. او از تلاش های یاد میکند که تا کنون کشورش در راستای تحقق این امر متقبل شده است و توانسته است تا به تعدادی از پرسش های سازمان ناتو پاسخ دهد و حرف از ادامه این همکاری ها میزند.



About the author

NATOChannel

The North Atlantic Treaty Organization (NATO) is an intergovernmental military alliance based on the North Atlantic Treaty signed on 4 April 1949. NATO constitutes a system of collective defense in response to an attack by any external party. This is NOT the official NATO website. For that site, please visit…

Subscribe 0
160