تغذیه ی کودک

Posted on at


 


 


 


 


آشنا نبودن والدین به احتیاجات غذایی شیرخوار وکودک ومخصوصا عادات غذایی غیرصحیح ,وسنت های بعضی از افراد وگروه ها ممکن است موجب سوء تغذیه گردد .


تغذیه ی بیش از حد خود مشکلاتی را به وجود می آورد ,دادن مواد شیرینی و شکلات ,سلامت کودک را تهدید میکند وحتی در دوران بلوغ هم ادامه دارد واین کودکان را بیماری های عروقی وقلبی وبیماری های قند تهدید میکند .


نیازهای غذایی کودکان باید بر اساس مقدار کالری ,پروتئین ,چربی ,مواد قندی ,املاح و ویتامین های ضروری که برای رشد ونمو طبیعی بدن لازم است ,تعیین گردد .


کم خوردن غذا یکی از شایع ترین مسائلی است که در سال دوم وسوم زندگی کودکان وجود دارد,ومادر آن را بی اشتهایی تصور میکند وبه داکتر مراجعه میکند .


 



 


 


 


بی اشتهایی به سادگی وبه سرعت در کودک ایجاد میشود وبه طور ساده وآسان می توان از آن جلوگیری کرد و قابل درمان است اما متاسفانه مادران بسیار وسواس گونه برخورد میکنند واین مشکل را بزرگتر میکنند .


وراه کارهای که برای غذا خوردن کودک پیدا میکنند مشکل را شدید تر میکند ,کارهای از قبیل تشویق کردن کودک ,منحرف کردن توجه کودک ,جایزه دادن ,تهدید کردن ,زور وفشار ,دادن داروی اشتها آور


غذانخوردن کودک ومشکلات تغذیه ی کودکان ناشی از غذا دادن با زور وفشار .اضطراب ونگرانی مادر وپدر وکسانی که در خانه باکودک زندگی می کنند است.


درخانواده های کم در آمد ومادرانی که فرصت زیاد ندارند مشکل تغذیه وجود ندارد ,ولی افسوس برای مادرانی که این علایم راهم میشناسند بسیار دشوار است که غذا نخوردن کودک را کم اهمیت تلقی کنند ,تاخود کودک به طرف غذا کشیده شود .


 



 


ولی قابل ذکر است که این موضوع برای مادران بی خیال وسرد صدق نمی کند وهمیشه نباید در غذای کودک بی توجه بود ,زیرا بعضی از دلایل بی اشتهایی کودک همین بی توجهی های مادر است که این را نیز باید شناخت وهمیشه وسواس مادر نیست که باعث بی اشتهایی کودک میشود .


طفل ممکن است گاه گاهی از غذا خوردن امتناع ورزد .طبیعتا این آسانترین راه جلب توجه است ,مادر کافی است که با دانستن این موضوع هیچ واکنشی نشان ندهد ,تنها بیشتر به اومحبت وتوجه کند باید از به زور خوراندن غذا به کودک جدا خودداری کند وگرنه این بی اشتهایی موقتی به مزمن تبدیل میشود .


 



 


کلارادیویس"متخصص رژیم غذایی ,پس از آزمایش های متعدد به این نتیجه رسیده است ,که اطفال از سنین پایین کاملا منطقی خود را تغذیه میکنند .


کودک به نظر من فرشته ی است که به ما امانت سپرده اند ونیازمند به توجه ,محبت ,عشق وعلاقه است که هرگز نباید از آن ها دریغ کرد .


 



About the author

nazakat25

نزاکت آزرم متولد شهرهرات 1372
محصل شرعیات
وظیفه معلم

Subscribe 0
160