اخلاق بهترین صفت

Posted on at


اخلاق یکی از بهترین و مهمترین صفات پسندیده است که ایزد منان آنرا به بنده گان خود اعطا کرده است در حقیقت اخلاق خوب نشانه شخصیتی انسان است که انسان با اخلاق خوب و خوش اخلاقی می توانند شخصیت خود را بسازد انسانی که داری اخلاق نیکو باشد در بین خانواده و دوستان از جایگاه درخور احترام وخوبی برخوردار است


.


تمام افراد دوست دارند که داری اخلاق خوب و پسندیده باشند و از افراد بد اخلا ق دوری کنند آیا خوش اخلاقی و خوشخوئی،هدیه آسمانی است یا انسان می تواند آنرا بدست بیاورد؟


آیا انسان خودش چهره واقعی و اخلاقی خود را ترسم می کند یا دیگران او را در دایره خوش اخلاق ها و یا در حلقه بد اخلاق ها قرار می دهند؟



هر چند خانه ،جامعه و دوست و همنشین نقش مهمی در تربیت انسان دارد اما انسان عاقل و با اراده خودش شخصیت درونی خود را می سازد و چهره زیبا برای خود را ترسم می نماید. انسان می تواند تمام کردار های زشت و نا پسند را از خود دور کند چنانچه خداوند (ج) می فرماید:( حقا که فلاح و رستگاری یافت آن کسی که تزکیه نفس کرد) هر انسانی که در آغاز راه زنده گی است می تواند باغچه دل خود را از هر گونه علف ها هرزه وجین نماید و قلبی به پاکی آینه بسازد صاف و پاکیزه که جایگاهنور خدائی باشد و محل نزول فرشته.



 


اخلاق نشانه رفتارو گفتار و کردار است که انسان در طول زنده گی آنرا انجام می دهد اخلاق انسان تنها با گفتارش پدیدار نمیشود بلکه اخلاق انسان با کردار و رفتار اش نیز معلوم میشود.خوش اخلاقی باعث عزت و احترام خود شخص می شود هر گاه شخصی با طرف مقابل به خوش اخلاقی و خوشخوئی صحبت کنند طرف مقابل نیز با هیمن رویه با وی برخورد می کند


.



About the author

razia11

راضیه محمدی شاگرد صنف دهم مکتب تجربوی شهر زیبای هرات

Subscribe 0
160